Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Kalimeras hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-22, 17:46
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Dag 28. Paros. Naoussa.

Lissi, det glädjeskuttet ska jag inte missa!

Yanna - som aldrig har längtat eller sett fram mot regn förrän nu!
Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 18:36
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Dags för Anti!?

Hälsa från mig. Det lär vara rejält folktomt där just nu...
Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 18:52
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Nu senast när vi var på paros och uppe i Naoussa, så blåste det halv storm en dag, då åkte vi moppe till Kolimbitres, och där blåste det inte. Det är klart att det har ju med varifrån det blåser förståss.

Maritha
Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 19:12
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Skönt att inget hemskt hade hänt er. Jag förstår om det är känsligt att berätta om något negativt, eftersom du är inte bara Janne, utan "Kalimera-Janne" och det kan ge stor genomslagskraft om ni är för subjektiva.

Sedan tycker jag att ni självklart skall kunna tycka si och så, precis som alla andra goda "tyckare" här på Kalimera. Fast med tiden har i alla fall jag blivit försiktigare med mina åsikter så här på nätet, det kan så lätt bli missförstånd. Att tala face to face är alltid bättre, då ser man om den andre förstår eller tolkar fel det man säger.

Som sagt, skönt att det inte var något riktigt otrevligt inblandat i ert Astypalea-besök!
Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 19:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Jag tycker det var helt underbart att ni en enda gång verkligen visat att en ö gjort er besvikna!

Många gånger har jag undrat om det är fel på mig som inte alls har kunnat vara så jätteposotiv till allt jag sett, bott eller ätit som ni alltid är FAST jag också älskar Grekland.

Så har jag givetvis förstått att ni inte kan "såga" öar , restauranger och boenden som vi andra kan då ju ni har allt detta som inkomstkälla.

Njut nu av Paros och var säker på att Astypalea kommer att få massor av Kalimeramedlemmar som besökare. Alla vill ju veta vad på denna ö som gjorde er så besvikna

Lissi - som är på Patmos om en vecka
Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 19:55
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Nu blev det ju till ett litet mysterium det där med Astypalea. Om ni tidigare har gillat ön så är det alltså något som var annorlunda nu, hm... Ok, vi får nöja oss med att helhetsintrycket inte var det bästa och när det nu finns så många öar att välja mellan så är det ju bara att dra och välja något annat. Det är frihet det! Paros är väl en gammal Jannefavorit? Tycker mig ha läst det någonstans. Du har blivit lite nostalgisk i år, tänker på Ios tidigare och så där. Ha det gott på Paros!
Fastän lite orolig är jag över att ni lämnat Dodekanesarna bakom er. Har ju väntat på Leros!
/Anne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:25.