Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-10-24, 08:52
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Citat:
Ursprungligen postat av Bossew
Tilos hade otur att komma med där Kanske den kan komma med på topp-5 istället efter nästa besök för det borde vara en ö jag gillar.

Det började med en brand bakom hotellet precis när jag anlänt, vilket dels var obehagligt samt att den naturligtvis gav brandlukt och sotflagor i rummet några dagar. Provade att hyra en cykel men utväxlingen på den var mer lämpad för att lugnt glida längs stranden än att cykla uppför och tur var väl det då bromsarna var kassa

Sen blåste det ordentligt under samtliga dagar jag var där vilket ovanpå det andra gav dåligt betyg.
Aha, det förklarar saken. Jag var också nyfiken på hur Tilos kommit med på din sämsta-lista. (Faktum är att det var det som utlöste tråden, men jag tänkte vänta ett tag med att fråga, eller hoppades på att nån annan tänkte lika, vilket nån ju gjorde )
Har för mig att du skrivit att du gillar små öar där man kan ta sig runt på större delen av ön gående, och Tilos är nog den bästa vandringsön av de jag varit på, så som sagt det borde vara en ö som passar dig

---------------------------------

Jag glömde skriva tidigare att det finns två städer på större öar som jag inte gillade och det är Chania pga krimskramset och inkastarna som fullständigt tagit över hamnområdet och Rhodos stad som också kryllade av sådant. Undantag: större delen av gamla staden som är helt fantastisk.
Svara med citat
Gammal 2005-10-24, 09:25
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Rhodos stad som också kryllade av sådant. Undantag: större delen av gamla staden som är helt fantastisk.
...och vissa delar av den som är helt förfärlig.

Myssa: djupt fascinerad över din historia med köttdallret
Svara med citat
Gammal 2005-10-24, 13:32
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Aha, det förklarar saken. Jag var också nyfiken på hur Tilos kommit med på din sämsta-lista. (Faktum är att det var det som utlöste tråden, men jag tänkte vänta ett tag med att fråga, eller hoppades på att nån annan tänkte lika, vilket nån ju gjorde )
Kul att det var nån nytta med min lista

Mycket lättare att sätta ihop en sämstalista
än en bästalista

bosse
Svara med citat
Gammal 2005-10-24, 15:23
inkfishs avatar

Citat:
Mycket lättare att sätta ihop en sämstalista
än en bästalista
Tycker du? Det tycker faktiskt inte jag. Jag har grubblat en del över det sen min senaste resa och kommit fram till att jag trivs nästan överallt. Jag är så nöjd över att få vara i Grekland att det inte är så himla noga var jag är. Snarare kan jag komma på efteråt att Visst, det var helt okej men hit kommer jag inte att återvända. Schinoussa - som du har på din bästalista - var en sån ö.

Men det här ska då sägas med den reservationen att jag oftast väljer väldigt noga VART jag åker. Hade jag tagit 14-dagarsresor på stora turistöar och bott på stora charterhotell hade jag troligen lätt fått ihop en bottenlista. Det är inte min sorts semester, helt enkelt. Fast när jag väljer ut en mindre ö och bor nåt litet pensionat - då trivs jag nästan överallt.
Svara med citat
Gammal 2005-10-24, 15:44
Thalassa Thalassa är inte uppkopplad

De øyer jeg ikke har likt noe særlig er:

Korfu - her fikk jeg overhodet ingen Hellas-følelse/Greklandskänsla. Det hjalp ikke at naturen var fantastisk vakker. Kunne like gjerne ha vært i Italia.

Hersonissos på Kreta - hele byen var som et eneste ungdomsdiskotek. Kjas og mas og hålligång i døgndrift. Ikke mye Hellas-følelse der heller!

Nisyros - sikkert flere uheldige sammentreff. Var der på en dagstur i slutten av september, og (nesten) alt var stengt. Opplevde menneskene der som sure og uvennlige. I tillegg begynte det å striregne straks vi hadde gått i land - og regnet fortsatte å øse ned under hele besøket.

Thalassa
Svara med citat
Gammal 2005-10-24, 16:04
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Tycker du? Det tycker faktiskt inte jag. Jag har grubblat en del över det sen min senaste resa och kommit fram till att jag trivs nästan överallt.
Samma för mej, trivs nästan överallt. Därför är det svårt att rangordna öarna man trivs på, de är ju så många fler

bosse
Svara med citat
Gammal 2005-10-24, 16:29
inkfishs avatar

Citat:
Samma för mej, trivs nästan överallt. Därför är det svårt att rangordna öarna man trivs på, de är ju så många fler
När du formulerar det på det viset är jag med !

I så fall kommer nästan alla öar på topp fem, sen kommer ingenting, sen kommer ingenting, sen kommer rodos, santorini och poros.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:04.