Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-10-28, 00:36
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Jag har hittills inte ogillat någon ö i Grekland (har än så länge 5 på min lista), men efter vad jag hört om Mykonos har jag ingen större lust att åka dit... Shoppingen skall tydligen vara något i hästväg, men då reser jag hellre till min gamla hemstad Paris
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-10-28, 06:01
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Det var en guidad tur med okunnig guide (och ja, jag är påläst om såväl den Minoiska kulturen, Knossos samt Sir Arthur Evans ifrågasatta restaureringar). Plus Turkar samt den Venetianska tiden inte minst här nere i Rethymno! (fast det var ju lite senare!).
Calle![/QUOTE]

Det var något helt annat.

Erik
inte längre ambassadour
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-10-24, 09:24
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Bosse: tack för svaret!

Det var mer slumpmässiga saker som sänkte Tilos för dig, låter det som i mina öron. Jag trodde snarare att det var graden av turistifiering du reagerat på - det kan jag själv göra, trots att jag gillar Tilos så mycket.

Tilos är märklig. De HAR jättemycket turism, ändå märks det rätt lite. Jag vet att jag stod och vägde i vad jag skulle tycka under 12-dagarsvistelse där - jag saknade det verkliga vardagslivet, det var inte särskilt omfattande i Livadia. Men så närmade sig lokalvalen och det blev politiska möten och annat i vartenda gathörn. Livadia levde upp och jag fick det där vardagslivet jag saknat.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-10-24, 13:16
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Bosse: tack för svaret!

Det var mer slumpmässiga saker som sänkte Tilos för dig, låter det som i mina öron. Jag trodde snarare att det var graden av turistifiering du reagerat på - det kan jag själv göra, trots att jag gillar Tilos så mycket.
Bara slumpen. Störde mej inte alls på nån turistifiering, kan kanske bero på att jag kom direkt från Kos

Tilos kommer absolut att få fler chanser.

bosse
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-11-08, 12:57
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Om du menar branden i somras, så var vi också där. Det var en evig tur att det brann mitt på dagen. Hade det varit på natten, hade det inte gått lika bra. Sade i alla fall de som var med och släckte. En brand med tillhörande sot och flagor gör ju inte ett så positivt intryck, det medges. Men förutom det, tror jag Tilos bör ligga högre på "Inte-tycka-om"-listan. Det var Lynda på Tilos Travel som hyrde ut cyklar. Hon är från Holland, och det är ju som bekant ett platt land. Uppenbarligen var utväxlingen Hollandinspirerande.

Blåsten hade vi inte så mycket ont av. Det svalkade rätt skönt när vi satt på Livadiastranden. Då är det bra att det inte är en sandstrand. Det ska mycket blåst till för att rucka på stenbumlingarna på den stranden.

Välkommen tillbaka till Tilos för ett nytt ickebrandbaserat besök.

Bluesea
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-11-08, 19:19
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 544
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Har bara ett svar, nämligen

SERIFOS!!!

Vi var där 1998 och har inte åkt dit igen. Vi har passerat med färjan ett flertal gånger genom åren så det har funnits tillfällen att kliva av men icke. Vi blev inblåsta (i tre dagar tror jag det varade, några båtar gick över huvudtaget inte så vi kom ingenstans), bodde dåligt (har aldrig sovit på så tunna lakan någon gång) och dyrt (båtluffare var inte intressanta som hyresgäster) och till råga på allt hade vi kackisar på rummet..

I somras passerade vi Serifos igen och då gick våra goda vänner av där. De har försäkrat oss att allting var jättebra och bilderna därifrån var hur fina som helst. Så kanske, kanske båtluffen 2007 om vi nu inte får för oss att ändra rutten inför 2006.

Celbe
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-11-08, 19:32
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 544
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Har varit på Samos flera gånger, senast i somras, och har bott i Kokkari, Pythagorion och Samos stad. Den sistnämnda tycker vi är trevligast. Vi har funnit oss ett utmärkt litet hotell (som inte är fullbokat den tid vi är i Grekland) med bra bad, minimarket och själva sta'n på lagom promenadavstånd.

Celbe
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT