Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-16, 17:54
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Sv: 3 dagar!!!

Aha.. en sjö var det.. Kouronasjön.. en bit bortanför Geo. Jag har bara varit där som hastigast. Ett kort stopp under en bussutflykt "Tvärs över ön" med späckat program. Där är jättefint. Hade gärna utforskat den mycket mera.

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Vilken tur att du såg det, Enigma, annars hade jag letat efter en ö...fast det är klart...jag hade inte hittat ön om jag inte hittade sjön först!

Hör av dig om du skulle råka minnas namnet på tavernan! Vilken prisklass var det på maten?
Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 20:54
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Aha.. en sjö var det.. Kouronasjön.. en bit bortanför Geo. Jag har bara varit där som hastigast. Ett kort stopp under en bussutflykt "Tvärs över ön" med späckat program. Där är jättefint. Hade gärna utforskat den mycket mera.
Du har rätt att det var den här sjön. Tack för tipset, Monica.

/Enigma
Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 01:21
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Vilken toppenkväll jag och Jenny haft!!! Vi började hemma hos mig med många intressanta diskussioner, sedan åt vi på Parastratima...äkta grektaverna med bästa mezen i stan!

Helt fantastiskt vad vi har trevligt ihop, det är en underbar tjej....tänk vad kul en ung tjej och en passionär kan ha tillsammans! Kanske steget inte är så långt, vissa är ju alltid passionärer oavsett siffran på pappret!

Kvällen avslutades på Galero...glass med paraply o grekflagga för Jenny och ett glas kokkino krasi för mig!

Jag gissar att vi kommer att ses en gång till innan Jenny åker hem...beror lite på en del praktiska saker!

Yanna
Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 08:59
MonkanSs avatar

Vad härligt att två människor kan mötas så här och finna varandra direkt. Vad har ålder då för betydelse? Ingenting.. De flesta av oss är alldeles för åldersfixerade. Som Yanna skriver.. några siffror på ett papper har ingen betydelse.
Men.. jag blir så avundsjuk på er två som befinner er där nere i det varma, soliga Rethymnon när vi nu börjar få lite trist höstaktigt väder här hemma i Sweden..
Men.. om drygt 1,5 år är också jag en fri passionär..

//Monica S
Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 13:18
Yannas avatar

Citat:
Men.. om drygt 1,5 år är också jag en fri passionär..

//Monica S
Om jag vore du skulle jag gå i passion nu!!! Så hemskt mycket kan det inte skilja ekonomiskt. Hur som helst..pengar är inte alltid värt att vänta på, vem vet hur lång tid man har på sig att njuta av passionärslivet? Här nere klarar man sig bra även om pensionen är låg.

Yanna - passionär!
Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 18:54
MonkanSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Om jag vore du skulle jag gå i passion nu!!! Så hemskt mycket kan det inte skilja ekonomiskt. Hur som helst..pengar är inte alltid värt att vänta på, vem vet hur lång tid man har på sig att njuta av passionärslivet? Här nere klarar man sig bra även om pensionen är låg.

Yanna - passionär!
Vem vet.. till våren kanske jag gör det.. går i passion..
Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 14:14
Yannas avatar

Citat:
Vem vet.. till våren kanske jag gör det.. går i passion..
Kolla upp hur mycket som skiljer om du skulle gå tidigare! Jag hade ju först tänkt gå i september, men när jag räknade ut hur mycket som skilde mellan juni och september så var det bara ett par hundra kronor.
Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 00:19
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Citat:
Vad härligt att två människor kan mötas så här och finna varandra direkt. Vad har ålder då för betydelse? Ingenting.. De flesta av oss är alldeles för åldersfixerade. Som Yanna skriver.. några siffror på ett papper har ingen betydelse.

//Monica S
Ålder har ingen betydelse, det är sant. Likasinnade (glada, ressugna, gästvänliga och lite "galna" passionärer) hittar alltid varandra.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:05.