![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
ja jag kan ju bara halla med allt Yanna skrivit!!! Det var jattekul och supertrevligt!!!! Och kan ju bara saga att jag tycker lika mkt om dig Yanna
![]() Nar jag sedan kom hem sa beundrade jag alla mina harliga inkop och efter en skon,valbehovd dusch somnade jag som en sten och vaknade inte forran 12 idag! ![]() ![]() ![]() Jo visst vill jag tillbaka till Kreta/Grekland men som jag sa till Yanna igar, har sa manga destinationer jag vill aka till sa jag vagar inte saga nat annu. Men hotellet och omradet ar definitivt att rekomendera!!! Vi hors igen!! O yanna, vi ses igen innan jag aker!! ![]() stora kramar!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Jenny!
Jaaaa, kaffet smakade underbart! Rena nostalgitrippen!! ![]() Är du nöjd med allt du köpte? Sov du till klockan 12??? Wow! Fast det behövde du antagligen, man ska passa på när man kan och har man semester så har man...men....tog du siesta också? ![]() Lek inte med solen, den är förrädisk! Var rädd om skinnet! Ja jag vill träffa dig en gång till innan du åker hem...kanske marknaden på torsdag??? Fast det går bra nån annan dag också om det passar dig bättre.. Det var Enigmas förtjänst att vi lärde känna varandra...tack Enigma...kanske du o jag oxå ses nångång? Jättebamsekram! Yanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ha en underbar repris när ni träffas igen innan Jenny lämnar Kreta. Ett tips är att göra en utflykt till en taverna som ligger på vägen till den största ön på Kreta. Ön ligger i bergen, norr om Georgioupolis. Tavernan ligger innan man svänger ner till sjön. Tyvärr kommer jag inte namnet. På den här tavernan fanns en bok där folk från hela världen lämnade sina åsikter om maten och personalen där. Maten var så ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det glädjer mig att du njuter av ditt kaffe, Yanna. Det var meningen. Ha en trevlig semester, Jenny och akta dig för mycket sol. Solen är härlig men inget att leka med. Jag hoppas, Yanna att vi kan träffas på Kreta eller på en annan ö kanske redan under nästa sommar. I år var jag redan på Kalymnos och på Kefalonia och därför blir det inte mer Grekland i år. På Kreta var jag många år sedan och då bodde jag i den underbara Rethymno. Jag har en tanke och ser i drömmar med mina ögon att du, Jenny och jag (det kan vara mer Greklandsvänner förstås) har en Kalimeraträff någonstans i övärlden och njuter av den goda grekiska maten, av den fina grekiska musiken och av de vackra grekiska utsikterna. //Enigma Senast redigerad av Enigma den 2010-08-15 klockan 22:51. |
|
||||
|
||||
![]()
Enigma, jag och Jenny ska ses ikväll igen, men det blir ingen utflykt utan vi stannar i Rethymno, det är för varmt att göra något ansträngande, svetten lackar hela tiden, så det blir nånstans i Rethymno.
Däremot sparar jag ditt tips till ett annat tillfälle senare i höst! Jag har massor med ogjort (egentligen allt) som jag vill göra då! Man vet aldrig om vi ses nånstans i Grekland, det är inte alls omöjligt för jag tänker öluffa åtminstone en gång om året. Korsas våra vägar så ser vi det ju här på Kalimera! ![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag vet att du planerar öluff nästa år och därför nämnde jag också möjligheten om träff under våra öluff.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Yanna och Lillabruden, Ha en riktigt skön kväll, med ouzo retzina och god mat. Kommer om ca 3 veckor. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() nekjam, Vi ses väl vi oxå hoppas jag? |
|
|||
|
|||
![]() Ja det hoppas vi oxå. Det vore trevligt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sjalvklart blir det en traff nan gang i framtiden!!!!
![]() jag stortrivs verkligen..med vissa undantag pa hotellet men det tankte jag recensera om nar jag kommit hem till sverige igen! har sitter jag o svettas efter min lilla siesta! varit i omradet o shoppat idag o jag hittade....ehm, massor ![]() ![]() ![]() ![]() Yanna, jag ar supernojd med allt jag kopte! Du kommer fa all info ikvall ![]() ![]() Kan bara saga att jag tror att saker hander for en mening och det var meningen jag skulle finna detta forum o levera kaffe till en underbar person!! ![]() Ses ikvall Yanna!! kramar |
|
||||
|
||||
![]()
Ja jag hoppas verkligen att vi får fler chanser att träffas, Jenny!
Handla på du, jagt tror du har mer koll än vad du säger! ![]() Ska bli intressant att höra vad du har gjort för fynd idag, är du nöjd, så är det säkert bra saker. Ja jag tror också det var meningen att vi skulle träffas, att det finns en fortsättning nånstans i framtiden! ![]() Ja vi ses ikväll...kommer du kl 19 som vi sa? Isåfall är det en timme till i ikväll! ![]() Kramar! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Hör av dig om du skulle råka minnas namnet på tavernan! Vilken prisklass var det på maten? |
|
||||
|
||||
![]()
Aha.. en sjö var det.. Kouronasjön.. en bit bortanför Geo. Jag har bara varit där som hastigast. Ett kort stopp under en bussutflykt "Tvärs över ön" med späckat program. Där är jättefint. Hade gärna utforskat den mycket mera.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Enigma |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken toppenkväll jag och Jenny haft!!! Vi började hemma hos mig med många intressanta diskussioner, sedan åt vi på Parastratima...äkta grektaverna med bästa mezen i stan!
Helt fantastiskt vad vi har trevligt ihop, det är en underbar tjej....tänk vad kul en ung tjej och en passionär kan ha tillsammans! Kanske steget inte är så långt, vissa är ju alltid passionärer oavsett siffran på pappret! ![]() Kvällen avslutades på Galero...glass med paraply o grekflagga för Jenny och ett glas kokkino krasi för mig! Jag gissar att vi kommer att ses en gång till innan Jenny åker hem...beror lite på en del praktiska saker! Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Vad härligt att två människor kan mötas så här och finna varandra direkt. Vad har ålder då för betydelse? Ingenting.. De flesta av oss är alldeles för åldersfixerade. Som Yanna skriver.. några siffror på ett papper har ingen betydelse.
Men.. jag blir så avundsjuk på er två som befinner er där nere i det varma, soliga Rethymnon när vi nu börjar få lite trist höstaktigt väder här hemma i Sweden.. ![]() Men.. om drygt 1,5 år är också jag en fri passionär.. ![]() //Monica S |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Yanna - passionär! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kolla upp hur mycket som skiljer om du skulle gå tidigare! Jag hade ju först tänkt gå i september, men när jag räknade ut hur mycket som skilde mellan juni och september så var det bara ett par hundra kronor.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|