![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag undrade också vilket avtal du har, är det OTE, Vodaphone, Wind eller något annat? Och fick svaret, Forthnet.
Det är rätt rörigt och omöjligt att jämföra de erbjudanden man får. Efter att ha bytt några gånger och fått krångel på köpet ger man upp och fortsätter med det gamla vanliga...betalar och låtsas som ingenting...det är såna som mig bolagen tjänar mest på, jag orkar inte hålla på och byta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Allt gick så smidigt och Forthnet var mycket hjälpsamma, det enda smolket var att jag fick vänta en månad på internet och telefoni, parabolen installerades efter ett par veckor. Jag blir lite nyfiken på vad det är för slags krångel du haft? |
|
||||
|
||||
![]()
Inget speciellt, men jag klarar inte att jämföra priser. I början hade vi ingen dator, men fast telefon via OTE. Sen ringde en (säkert vacker) flicka till min man och utlovade si och så mycket billigare räkningar med deras bolag, och han bytte . Det blev dubbla räkningar och tjafs så jag gick tillbaka till OTE. Året därpå blev det en repris på detta...
Nu har jag datorn med bredband, ihop med telefonen, med connex och betalar en enhetlig summa (43 euro per månad) och tillägg 6 euro per månad för obegränsade utlandssamtal. Det är ju inte gratis utlandssamtal, precis. Räkningen kommer varannan månad och det blir kring 120 euro eftersom det tillkommer moms och sånt. Sen har vi varsin mobil... Att det kostar att hålla kontakten med barn och vänner får man väl acceptera. Jag saknar dock en neutral jämförande bild av priserna . |
|
||||
|
||||
![]()
Ja just det Monica, min namne.. det där med att jämföra priser är jobbigt. Just därför håller jag mig kvar till gamla "hederliga" Telia här hemma i gamla Sweden. Äldst är bäst tänker jag. Och faktiskt tror jag att det är bäst i långa loppet.. för mig iaf.
|
|
||||
|
||||
![]()
I Sverige hade jag ingen fast telefoni sista året. Det är ju mest fasta avgifter, upptäckte att om jag ringde för 20 spänn så blev räkningen på 350 kr!
![]() Telefonin var bara en av de saker jag pressade kostnader på inför planeringen av flytten till Kreta. 2009 var mina fasta utgifter 6000 kr/mån, i juli 2010 var dom nere på 3000kr/mån...totalt! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|