![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hahaha, detta är för mig ju komik på hög nivå! Påminner om filmfiguren Morgan Pålsson som gör nedslag i verkligheten och sedan rapporterar med stor frenesi.
![]() På en halvtimme - och under värsta högsäsong - har "greklandsexperten" gjort sin bedömning. Parga är "hemskt ställe". Man kan ju undra hur långt ni hann på de 30 minuterna... |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är Parga exploaterat men det är stor skillnad mellan låg och högsäsong. den som vill undvika den värsta tiden bör kanske inte resa till en sån ort mitt i högsäsongen. Det finns många bra vandringsmöjlighter i området och de höga olivträden är fantastiskt vackra.
Jag antar att ni inte hittade till min favoritouzeria med sina fantastiska tilltugg och goda bergste för då hade ni garanterat tillbringat mer än en halvtimme där. ![]() Alla turister har inte möjlighet att åka runt med bil och då erbjuder Parga och dess närområde många aktivitetsmöjlighter med flera stränder, en vacker kuperad omgivning och möjligheter att göra båtutflykter. Jag skulle gärna önska lite färre tingeltangelbutiker men har sett betydligt värre på andra ställen och mindre av det som för mig är det fina med Grekland. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Måste tyvärr instämma, vi var på Lefkas och tog en dagsutflykt till Parga och var inte alls imponerade... vi hade kanske för stora förväntningar? ![]() Men som andra sagt, alla kan ju inte ha samma smak ![]() //Maja |
|
||||
|
||||
![]()
Parga är lite klurigt. Det kan ta tid att hitta pärlorna och passar oss som gillar att promenera bra. Visst orten finns inte på min 5-topplista men jag tycker det är lite missvisande att uttala sig om en plats som man bara besökt en halv timme.
Jag har själv bara besökt Parga två gånger en i början av 90-talet och en för fem år sen. Första resan åkte vi över till Lefkas med sina fantastiska stränder och bodde i Nidri fem dagar. Den platsen kommer jag inte att besöka igen. Finns på min egen jumbolista. Sista resan till Parga var visserligen känslorna blandade för visst masstursimen har en baksida. Helhetsintrycket var ändå övervägande positivt och det var helt ok att tillbringa 14 dagar i Parga i början av juni. Nu var det en ganska aktiv semester med biltur till Acheron, korta och långa vandringar, båttur till Paxos och AntiPaxos etc. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Du gjorde precis det samma som vi gjorde för år tillbaka. Åkte till Parga på en kort tur. Det var hämsk. Vi var på Lefkas i många år (1991 första gång) och måtte se det Parga alla pratede om. Vi fattede inte att det var det folk pratede så gott om. Tilfället ville så att vi blev inviteret till fest i Sivota i 2007. Det blev billigst att vara i Parga i dom första dagar och så åka videre därifrån. Inte något vi så så mycket fram imott. Men vi blev klogere. Vi har varit mycket i Grekland men har aldrig blivit så bra bemött som i Parga. Vänliga folk överallt. Och så mycket att ta utt och se. Vi har varit där 2 gångar sedan och tror nok att vi kan finnes där 13 sep ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det sägs att Parga inte hade så många turister och var mera genuint grekistkt för kanske 10 år sen. Men vilka är det som gör en semesterort översvämmad av turister och påverkar så det blir mer tingeltangelaffärer? Jo det är du och jag helt enkelt. Vi enskilda turister, som helst skulle vilja se det äkta grekiska. Det går inte att skylla på dom andra horderna av turister, då vi själva är en del av dem.
Vi bidrar var och en till massturismen på de orter vi åker till. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Senast redigerad av anoula den 2010-07-29 klockan 18:23. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|