![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
I Adamas på Milos må der have været en "rörmokare" med gode salgsevner. Aldrig har jeg set så flotte toiletter på diverse tavernaer.
Forøvrigt blev jeg meget overrasket - glædeligt altså, da jeg så toiletterne på F/B Agios Georgios (tidligere: Panagia Ekatondapiliani, Express Artemis, Panagia Ekatondapiliani, Apollo Express II, Romilda med videre). |
|
||||
|
||||
![]()
Fräschheten är överlag mycket förbättrat. Nu finns t o m duschdraperier på vissa ställen
![]() Tänk på flygplatserna när man åkte för 15-20 år sedan. Nu är det tvärtom, sunkigaste toan är på Arlanda, skitigt o dant. Men i Aten, Budapest, Barcelona, you name it, går det att sätta sig 7 dar i veckan. När jag kom hem till Arlanda höll jag mej dom två timmar det tog hem till Gävle. ![]() Varning: Toadörren på däck på Anek Lines "Artemis", mer än ett finger eller hand måste ju fått duktiga klämskador på den. Vilken jäkla smäll när den går igen! |
|
|||
|
|||
![]()
Ja renare flottare toaletter än på tavernorna i Grekland finns knappt här hemma....
I Parga på Tousis så hade vi ett jättefint helkaklat duschrum i varma sandfärger och med rejält "duschkar" samt draperi som man kunde ha nedanför kanten inuti...Kanonfräscht! Hemma i Kalmar har vi fel lutning i duschen så duschskrapan är en välsignelse! Vi klurar på hur vi ska lyckas få in en duschkabin i den lilla vrå som finns mellan dusch och handfat... ![]() Så för vissa kan det vara ett lyft att semestra i Grekland ![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Riitta! Med den utsikten skulle man kunna sitta länge ... filosofera.
![]() En av de finaste toaletterna jag varit på ligger i Skiathos hamn ... nästan längst bort till höger, vid en liten fisktaverna - där vi för övrigt åt goda kalamares. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ursäkta!
![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|