![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lars |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Jag läste bara deras sida där det stod att all båttrafik skulle ligga nere.... Generalstrejk kanske bara är när man strejkar i Pireus?? ![]() ![]() Ska ni till Tinos också??? Ha det så himla gott! Lissi - som tillbringat hela dagen på rundtur i Karlskrona skärgård i strålande sol. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
För mig låter det som att rent farliga situationer skulle kunna uppstå mellan arga passagerare och uppeldade strejkande ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu flaggar de militanta krafterna för en ny storstrejk den 14 Juli.
Ska detta aldrig få sitt slut? Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Å vad jobbigt de här är! vi ska åka 19 Juli till Aten
|
|
||||
|
||||
![]()
Har i Piraeus har det varit lugnt idag. Vi gick ner till hamnen och kollade vid 11-tiden. Inga batar gick overhuvudtaget. Inga turister syntes till, troligen beroende pa att inga bussar eller metro har gatt idag sa ingen har kunnat ta sig hit. De som redan befann sig i Piraeus hade antagligen fatt info pa sina hotell. Inga demonstrationer har vi sett.
En marklig upplevelse att se hela Piraeus hamn fullstandigt tomt pa folk och batar i langa rader som lag i hamn. Vi har varit pa stranden under dagen, dar vi har haft uppsikt over infarten till hamnen. Inga utgaende batar alls, daremot har vi sett tva batar komma in, den ena var en Bluestar. Vet dock inte om det var passagerare ombord. Carina ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För mig blev det lite snopet att banken var stängd när jag hade ett viktigt ärende. Såg också en båt, Diagoras, som lämnade hamnen och fortsatte mot Rodos.
Tänk om nån vettig person kunde övertala facken att de här strejkerna inte får önskat resultat. Frustrationen över alla åtstramningar är stark, men inte sjutton leder strejkerna till någa förbättringar. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|