![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Även jag åker charter och jag letar upp mina egna guldkorn... Jag äger min semester och sköter mig själv helt o hållet. Åker inte ens transferbussen till hotellet
![]() Men... Både Skiathos och Naxos tror jag skulle passa utmärkt! Lycka till med vad det än är... ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Självklart bestämmer man själv över sin resa, oavsett charter eller reguljärt, det enda jag menade var att man kanske inte hittar flyg+boende till superpris i små sömniga byar när man tar sistaminuten - istället får man på egen hand fara från de förmodligen lite "turistigare" ställena man bor på och leta upp gobitarna. Och frågan var således på vilken ö man har störst möjlighet att finna detta på
![]() Men har också förstått att Grekland är sådant i stort sett överallt? Stora, välbesökta städer mixat med nästan bortglömda, mysiga minibyar. Som det ser ut nu lutar det åt Thassos. Några åsikter, tips, historier om denna ö? Hotelltips? Sevärdheter? Möjlighet till utflykter på egen hand? Restaurangutbud? Pris? Många frågor (och många hjälpsamma människor, uppenbarligen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vi var i princip ensamma på stranden (vi såg totalt kanske 10 andra turister på hela veckan). |
|
||||
|
||||
![]()
Några bortglömda byar finns nog tyvärr inte just när ni ska åka - i augusti är liksom alla hörn av ö-världen väldigt ihågkomna
![]() ALLA har semester då. Inte minst grekerna själva. Så visst kommer ni att ha massor av greker omkring er, oavsett vart ni åker. Vill man ha så lite turistpuls som möjligt får man helt enkelt åka utanför säsong. Men just augusti är absoluta peak season. |
|
|||
|
|||
![]()
Det är sant... och italienarna... och israelerna. Det är allt annat än lugnt i övärlden i augusti.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja, man får väl helt enkelt köra efter devisen the more the merrier, för nu är det iaf bokat
![]() 25 augusti far vi till Thassos stad, eller Limenas som det tydligen heter också. Ett hotell vid namn Lina, någon med koll på detta? Och så sluga de är, charterbolagen... Mat på planet kostar extra of course och egen mat är förbjuden. Haha. Transferkostnad tillkommer också. Men är man ute i sen tid så är man, då blir det charter, känner mig ändå mycket nöjd ![]() Tack igen för alla tips! Keep 'em coming! |
|
||||
|
||||
![]()
Känner några som bott på Lina, de tyckte att det var okej, de skulle kanske inte välja det igen men hade inga allvarliga klagomål. De brukar vara noga med att det är rent och det var det på Lina.
De åkte runt en del på ön också och av det jag sett av deras bilder så är där jättefint. |
|
||||
|
||||
![]()
Har aldrig varit på Thassos men tror att ni tänker rätt där. Just för att det är extrem högsäsong är det nog klokt att satsa på ställen som är lite större turistmål redan från början. Där blir trycket inte lika tydligt som på småställen, jag skulle själv förmodligen inte stå ut i t ex Katapola på Amorgos eller Faros på Sifnos när byarna formligen bågnar av folk.
Samos, Naxos och Karpathos är ju andra exempel på öar som är större turistmål under hela säsongen. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|