![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det blir mitt gamla värdebälte (PacSafe) runt midjan som man har under kläderna. Då pratar jag storstäder och flygplatser när man har pass och mycket kontanter på sig.
Tittade lite på PacSafes väskor och midjeväskor, men de är både fula och dyra. Köpte i stället en svart axelremsväska i tyg med reglerbart band. Lagom stor för mobil, liten kamera, glasögon - ev till och med en pocketbok. Går att bära tvärsöver kroppen under armen på t ex fullpackad t-bana. Aina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pac Safe är billigt här i stan jag har bara betalt några få hundralappar för mina grejer på Utebutiken men det är nog ingen kedja utan finns bara här tror jag. Dina varianter kommer säkert att fungera även i Pireus. Det gäller väl att vara ganska vaksam också och se upp för den som försöker distrahera en. Turister som är trötta efter resan och varvar ner med ett par öl eller vinglas är nog tacksamma objekt. Även barnfamiljer som har fullt upp med att hålla ögonen på barnen har varit utsatta men det kan säkert gå på alla om de är skickliga tjuvar. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kör, som en av er skrev, med trekvartsbyxor med många fickor. Ofta är fickorna så djupa att mobilen + plånboken ligger säkert där.
Men man kan ju inte alltid ha såna byxor... På kvällarna när jag har klänning använder jag en handväska. Den kan jag sätta över axeln, sedan håller jag den i handen. Jag har nästan aldrig kontanter med mig. Det "värsta" de kan stjäla är mobilen tror jag. ![]() Ett bra tips är att låta sin sambo/pojk-/flickvän/kompis bära värdesakerna när man har klänning ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|