Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-06-01, 10:24
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Väderrapport

Måndagen var lång och varm med en svag bris från öster. Gatorna i Agia Marina låg tomma hela eftermiddagen, strandbarerna var fullsatta.
Temperaturen höll sig runt 37 grader och solen stekte oss stackare som inte slappade i skuggan. Två förbipasserande svenska turister klagade på värmen, samma personer klagade förra veckan på kylan och vindarna... Jag bad dem i milda ordalag att hålla käften och sluta klaga - De har semester och kan alltså göra precis vad de vill med sina dagar. Sova på stranden, hinka iskall öl i strandbaren eller dra ett lakan över sig på ett A/C-svalt hotellrum. Kom de hit för att frysa och klaga? Näää, blev svaret. Då så!

Även idag har vi klimakteriehetta - klibbig och ofrånkomlig. Luften står nästan stilla trots att vi lovats friska vindar. Nere vid havet är det aningen svalare skulle jag tro, och vore det inte för en vettlös konsumtion av Raki under gårdagsnatten skulle jag ha sällat mig till solstollarna. Nu är det för sent. Dags att ta hundarna på en vända i olivlunden, äta lunch och göra sig klar för jobbet. Tursamt nog har jag äntligen fått igång A/C'n på jobbet så jag kan sätta mig i ett hörn och njuta. Något riktigt arbete blir det inte förrän middagsruschen startar vid åttasnåret. Kreta borde marknadsföra dessa Middagsrusningar så som Spanien gjort med tjurrusningar, som en lokal sevärdhet När det gäller turisternas val av taverna verkar gräset alltid vara grönare i nästa by. Att de orkar promenera i rådande hetta?!

//Kikh
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:20.