![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
I dagens DN skrivs det mycket om krisen. Denna artikel var intressant. Där står en del om hur turismen påverkas:
Ett uppenbart problem är att strejker och våldsamma protester är dålig reklam för landet inför början på den stora turistsäsongen. Turismen är viktig för Greklands ekonomi, och förra året förlorade landet 10–15 procent av sina turistinkomster. Man hade hoppats på en uppryckning i år. Men gårdagens händelser kan avskräcka turister. Det tror jag också. Vi som nästan har Grekland som intresse kanske inte påverkas, men är det "bara" sol och bad som är viktigt tror jag nog att många hellre väljer länder som Turkiet och Kroatien. Det kommer spä på krisen ännu mer. |
|
||||
|
||||
![]()
Detta har jag också tänkt på
![]() Vi gamlingar är väl inte så oroliga och vet att det inte är "farligt" och åka dit. Har glatt mig åt några timmar i Aten på vår resa, men nu kollar man nog noga först ifall det är planerade demonstrationer på gång den dagen ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tycker det är så tråkigt om det är så. Ända sen jag var där för 11 år sen så fastnade jag totalt för detta underbara land. Jag stornjuter verkligen när jag kommer dit!!! ( Fast man började ju oroa sig nu när man ser på Tv vad som händer förstås) |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|