Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-02, 22:02
alex7tre alex7tre är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010
Standard Sv: Smultron på Skopleos

Vi har inte bott på Alkistis tidigare (och inte varit på Skopelos överhuvudtaget) men vi ska också åka dit i mitten av juni och bo på det hotellet! Så vi ses kanske :-)
Svara med citat
Gammal 2010-05-04, 08:32
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Det närmar sig med stormsteg...! Gissa hur mkt man längtar...

Ja, Alex7tre, då lär vi nog ses! Alltid spännande med nya platser och öar, Skopelos är en liten pärla. Choran är bland det mysigaste jag sett!

Birgitta, har läst ert resebrev, tackar, mkt skön läsning! Peparithos klingar bekant även för mig, det är nog samma taverna som vi var till flertal ggr. Ska ju absolut ta oss dit igen!!

//Lena*.
Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 13:03
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Lena *
Tack , roligt du gillade vårt resebrev . Som sagt så finner ni många mysiga ställen på Skopelos.
Lyckans er som reser nu efter en sån iskall vinter / vår .
Själv får vi hålla till godo med webcameran samt drömma oss bort , men reser ner 2011 . De är en sak som är säker i allafall .
Birgitta
Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 15:03
Maria26 Maria26 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Tips:

Strand: Panormos. Mkt fin, ligger i en bukt med gröna omgivningar. Om man fortsätter gå en bit längs vägen efter att bussen stannat vid Panormos så finns det även en liten strand med kanske 20 solstolar. Mysig om man vill ha det lite lugnare.

Utflykt: Om man vill vandra lite så kan jag tipsa om en by (vars namn jag har glömt) som förstördes under en jordbävning. Den är nu i princip helt öde, bara gamla ruiner kvar. Lite häftigt. Vi tog bussen dit en tidig morgon och vandrade längs en led genom byn och ner till hamnen. Där åt vi frukost på en taverna innan vi tog bussen tillbaks till skopelos stad.
Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 07:05
Sara87- Sara87- är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Jag och min man var på skopelos i början av juni och blev klart förälskade i den lugna och mysiga ön

Våra två favorit stränder blev Hovolo och Limnonari.
Mysiga stränder med inte allt för mycket folk.

När det gäller restauranger kan vi rekommendera Englezos, längs hamnpromenaden, där åt vi mer än en gång och det var god mat o bra service.

Om ni ska hyra moppe eller fyrhjuling (hyrde vi) så rekomenderar vi Motocenter i Skopelos stad.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:46.