![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
....jag brukar i all enkelhet ta me nåra ohemult välrökta korvar å lite go pilsner/stout/ale som jag stillsamt avnjuter närhelst det önskas under flygturen och haver(ännu) aldrig blivit förebrådd av någon flygpersonal för detta tilltag..
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Får man bryta den förseglade påsen under flighten? För oss som flyger från Sverige är ju detta en omöjlighet om destinationen är Aten. Iof så, flyger man via icke EU-land, e.g Schweiz, kan det ju kanske funka? |
|
||||
|
||||
![]()
Jasså är den årliga mat-på-flyget-frågan uppe igen..
![]() Jag tycker gott att man kan ta med nåt eget ätbart om man så vill. För man tänker väl sunt och låter bli sådant med nötter i. Och man MÅSTE ju inte ha just nötter till drinken. Går lika bra med chips.. eller inget alls.. eller nåt annat smått o gott UTAN nötter... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag undrar när någon ska väcka liv i klädsel på taverna-tråden
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Sonen (14 år) har suttit och tjuvläst här bredvid och sa:"Mamma, skriv att du brukar göra världens godaste baguette-mackor med skinka, ost, ägg och gurka åt mig, för flygplansmaten är ju så äcklig! Den kan man ju inte äta!
![]() Men jag äter gärna flygplansmaten, särskilt deras skagenröra... mmm... majonnäs! (Som jag åt direkt ur tuben när jag var 14!) Och så lite champagne därtill - fast det smakar inte lika gott som på landbacken... Varför? |
|
||||
|
||||
![]()
Vi flyger med SAS till Athen om en dryg månad. Var inne och kollade vilken förplägnad som därvid erbjuds ombord. Hittade bl a en meny med spanska tapas + vin för 130 SEK. Har provat det tidigare med Maersk och det smakade alldeles lysande. Inte dumt med lite spansk start på greklandsresan.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nä, från Katalonien förra veckan; Lufthansa, god kyckling, potatismos med kryddig tomatsås, allt rykande hett samt rött vin till detta till den facila summan av 0 pix. Jag fick en öl före också! på båda flighterna Bcn-Milano malensa-Arn. Ser fram mot samma service på Malev till Aten i Juni. ![]() Det sägs att flygvärdinnorna på SAS ska utrustas med rånarluvor när dom får nya uniformer. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
i senaste nr av Allt om resor finns det en artikel om flygmaten på några bolag och jämförelse dem emellan samt var maten kommer ifrån. Här står också vilka som tillåter medhavd mat.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Så klart betalade Du för maten om än inbakat i priset. Du hade inte ens möjlighet att avstå maten för få billigare biljett. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag har inga problem med att företagarna som sitter framför gardinerna, i sina flygbiljetter, subventionerar min mat och dryck. ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|