![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Frukten på bilden kallas μουσμουλα. Den har ett namn till, men jag minns det tyvärr inte. På svenska heter den mispel, japansk mispel enligt Wikipedia.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tusen tack för hjälpen, då kan vi palla flera sådana i morgon, dom är riktigt goda.
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Den kallas Despola här i Chania, vi har ett stort träd i vår hönsgård.
Kikh ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tackar då lärde man sig något nytt...
Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Mikke hade med sig mousimoulafrön från Karpathos för några år sedan och delade ut bland hågade kalimeror, kommer ni ihåg det? Riitta lyckades få dem att ta sig, men jag vet inte om hon har hunnit få några frukter än. Jag har i alla fall varit och hälsat på "moderträdet".
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har ätit frukten tidigare, utan biverkningar, så jag tror säkert att Ka Wardaki överlevde. Den ska skalas först sägs det, eftersom skalet inte smakar något vidare.
Om någon känner till recept som innehåller Despola, ex. sylt, så blir jag jätteglad - min sambo hade inte en aaaaning. Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
[quote=Kikh;199720]Jag har ätit frukten tidigare, utan biverkningar, så jag tror säkert att Ka Wardaki överlevde. Den ska skalas först sägs det, eftersom skalet inte smakar något vidare Kvitten lat Cydonia oblongata namnet cydonia kommer fr ålderdomlig bet. på Chania Källa Träd o myter i Greklands övärld .Vi har rec. på både marmelad o mos kan inte skriva ut men du kan få den av oss el . Wardakis
|
|
||||
|
||||
![]()
Mousmoula, goda men tyvärr med minimal hållbarhet, får "blåmärken" för det minsta.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mousmola får mig och tänka på min första Kalymnosresa
![]() ![]() Riitta ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|