Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-10, 17:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fototävling 2010

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
- og j e g ville gjerne ha den kategorien knyttet opp mot favorittutsikten fra bosteder/ balkonger
...fast där håller inte jag riktigt med, för vi är många som hellre bor mot gränd och gata än mot havet med panoramautsikter och då kan ju inte vi tävla, vi skulle inte få många röster

Fast det är ju vad DU tycker så jag respekterar det förstås men BARA utsikter tycker jag är bättre, inte kopplat till våra bostäder...eller missförstod jag Dig med uttrycket " knyttet opp"?

Även MITT GREKLAND tycker jag kan vara en kategori igen....

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 18:14
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...fast där håller inte jag riktigt med, för vi är många som hellre bor mot gränd och gata än mot havet med panoramautsikter
Jag tycker nog som du, det var därför jag föreslog Vackra vyer. Så blir det lite variation i klassen dessutom, inte bara balkongräcken och hav
Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 18:46
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Ursprungligen postat av kari
- og j e g ville gjerne ha den kategorien knyttet opp mot favorittutsikten fra bosteder/ balkonger

Lissi :...fast där håller inte jag riktigt med, för vi är många som hellre bor mot gränd och gata än mot havet med panoramautsikter och då kan ju inte vi tävla, vi skulle inte få många röster

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag tycker nog som du, det var därför jag föreslog Vackra vyer. Så blir det lite variation i klassen dessutom, inte bara balkongräcken och hav
Hvem har sagt at : utsikt = hav

- v e l er jeg glad i hav og havutsikt , men liker også veldig godt en sjarmerende grend/gate
- slike motiv skulle vel ha like god sjanse til å få poeng ..., men kanskje ikke om balkongrekkverket er i fokus
Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 18:57
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:

- v e l er jeg glad i hav og havutsikt , men liker også veldig godt en sjarmerende grend/gate
- slike motiv skulle vel ha like god sjanse til å få poeng ..., men kanskje ikke om balkongrekkverket er i fokus
..inte behöver vi egentligen "träta" om det, men historiskt sett i ALLA kategorier här i tävlingen så är det MYCKET hav, solnedgångar, hav med båtar, stränder etc och jag tror faktiskt att en gränd med hus inte skulle få så stor chans.....Kanske årets utmaning

Men självklart är det i sig kul att se vilken utsikt man har på semestern.

Lissi - som helt klart gillar en annorlunda kategori som t ex Turism, eller "Det annorlunda Grekland"
Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 19:09
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
"Det annorlunda Grekland"
Jag har också funderat i de banorna. Tänkt typ "Också ett Grekland" - för att markera att motivet inte är det man först tänker sig när det gäller Grekland.
Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 19:23
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Turism är en kul kategori tycker jag. Jag skulle gärna ha kategorin tavernor/mat Kärlek rätt och slätt blir mitt sista förslag

Kommer kategorierna bli klara innan påskresan tro?

Malin
Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 19:07
inkfishs avatar

Citat:
Hehe, jag drev nog mest med mig själv, varje resa tar jag bild från balkongen i princip varje morgon för jag tycker alltid det ser lite, lite annorlunda ut idag än det gjorde igår. Lite vackrare, liksom.

(Det stämmer inte, när jag kommer hem och ser bilderna i datorn så verkar kameran ha hakat upp sig)

Fast jag håller med Lissi om det där med havet! Det verkar väldigt svårt att få nån bild placerad om inte havet finns med, oavsett i vilken klass det är.

Men samtidigt, det är ju havet som är grejen om man älskar öar så det är nog inte så konstigt...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:46.