![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tips för er som gillar att laga mat! Kolla kockknivar i sådana affärer när ni är i Grekland! Mycket fina knivar till väldigt låga priser. Men jag blev lite besviken. Just den butiken hade ingen "Baddis". Den blev jag tvungen att be mina vänner på Tinos fixa åt mig.... |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, i de grekiska diversehandlarna kan man strosa runt hur länge som helst. Jag minns en gång i Katapola, där jag hittade en dylik affär. Där fanns det ett par finska skor, som jag sökt efter i Sverige, men inte hittat. Och de fanns alltså där, av alla ställen på denna jord! Tyvärr, fel storlek, men ändå. Hittade förresten, i samma affär, en besynnerlig wobbler (fiskedrag), som jag köpte med mig. Har sen i efterhand fått reda på att den används för bläckfisk! Har aldrig fått något på den i Sverige, kan jag berätta.
![]() På Kreta hittade jag denna affär. Mitt bland all matvaror stod en - säng! Till salu förstås, med täcken och hela kittet. ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Här är mycket som är annorlunda det är inte bara vin som köps i kilo utan skotlina säljes pr kilo och då frågar man naturligtvis hur många meter /kilo o. de vet de inte så då får man gissa . Ledsen Monica om jag klampar in hälsn JAN
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Yanna |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|