![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
I maj månad brukar det inte vara problem med mygg. Det kommer senare på säsongen. Men, de flesta blir hjälpta med myggmedel typ Mygga.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi var i Georgioupolis i juli, men vi merket ikke noe mygg, men dette kan jo vselvfølgelig være forskjellig fra år til år.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej, hoppas du ursäktar att jag flikar in en liten fråga.. Georgioupolis låter så bra, speciellt då man som vi planerar resa med en 3- och en 5-åring. Men hur är det i början på oktober? Är rädd att det ska vara FÖR lugnt då, alltså att en del restauranger har stängt...
Därför känns det som att Agia Marina eller Platanias kunde vara bättre alternativ... Har själv bara varit till Rethymnon och det var innan barnen. Som nån skrev så är det ju en stad och det är inte vad vi är ute efter nu... |
|
||||
|
||||
![]()
Var till Kreta - Georgoupolis i oktober 2009. Jag åkte själv med min lilla son, som då var 1 år 4 månader. Vi bodde på "Deep Blue Sea" precis vid havet, de har också en Taverna som man kan köpa fukost och annat man vill ha till billigare pris när man bokar. (www.deepblue-gr.com)
Trivdes jätte bra i den lilla byn, visst var det lungt i oktober, men så skönt. Några resturanger hade stängt, men tillräckligt många för att finna några favoriter... Härliga promenadvägar, jättemysig kaj där fiskarna kommer in på morgonen (vanligtvis åt vi mellis på fm där) och det finns en lekpark som är "gratis" i området med solstolar på gräsmatta. Havet är på andra sidan vägen bra, om man vill doppa sig. Buss går smidigt in till de större städerna, tog en tur till Chania och det är att rekomendera. Åk till Geo, det är kanon... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej jag blev oxå lite nyfiken på Geo.... och var inne och tittade på hotellet som ni bodde på och det verkade superfint, vi åker alltid chaterresor så jag har en del frågor. Hur tog ni er till hotellet, med taxi eller? vad kostade det i så fall, hur bokade ni? via nätet? hur lång tid innan? Hur var det i havet? blev det fort djup och hur var bottnen stenig eller sandig? blåser gör det ju på kreta (var i Agia Marina i juni) och det var ju dagar med badförbud hur är det här ligger det skyddat eller ? hur lång tid tog det med buss till Chania? och vad kostade det. vilka sorts butiker kan man hitta i Goe. Tacksam för svar då vi redan nu planerar nästa års tripp.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag ska försöka svara så gott jag minns... du vet småbarnsförälder!
![]() Vi bokade via mailkontakt med dottern på hotellet. Ingen deponi av pengar innan - betalade allt där. Jag åkte "off season" i oktober, resmålet var egentligen stängt så det fanns ingen transfer. Åkte därför taxi mellan flygplatsen och Geo. Stranden var vi till några gånger (jag är en riktig badkruka). Vincent min son var då 1,4 år och höll sig i vattenbrynet. Jättesmidigt att göra en egen "pool" i sanden där han kunde sitta o plaska... Sand var det vill jag minnas. Jag var faktiskt inte riktigt i vattnet - jo visst doppade jag mig, men tänkte inte på om det var djupt. Troligtvis var det ganska långrunt??? Butiker på Geo... jo det var några som var stängda då vi åkte "off season". men det finns några mataffärer, souvernirbutiker med krims krams som man kan tänkas behöva om man glömt något. Typ nagelklippare, handduk, t-shirts etc. Guldsmed/smyckes butik fanns, MÅNGA tavernor, ett bageri, en pizzeria, apotek, ja det finns nog det man kan tänka sig. Annars får du åka till Chania. Priser och tider kan jag kolla hemma. Sparar kvitton och skriver dagbok... Skickar meddelande till dig sen. Kram Jenny |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Jenny för utförligt svar, jag tror att det blir Geo nästa sommar låter som ett avkopplande ställe. Huvudsaken är att det finns några affärer med krims krams så vår dotter blir nöjd.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har lagt upp några bilder från vår resa i mitt album...
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|