![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja du Karin, det också
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fina bilder Inkfish! Tack för det, man får drömma sig bort från mörkret o kylan. Tänk att få bada i de där vattnen...
Gita |
|
|||
|
|||
![]()
Jag längtar efter att få hitta mina egna favoriter, att liksom skapa mig "mitt" Karpathos, att samla på mig egna upplevelser att bära med mig. Men än så länge (i ett antal hundra dagar...) får jag hålla till godo med de härliga beskrivningar och bilder som finns att hitta här. Tack!
/Kristina. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Inkfish!
Vilka vackra bilder! ![]() Ett tag trodde jag att det var ett virus som spred sig och gjorde folk Karpathos-sugna ![]() ![]() Göran |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, Karpathos är vackert. Delar av Pigadia kan te sig ganska charterpräglat - men det är ändå väldigt blandat med grekatmosfär. Till och med på värsta krimskramsgatan sitter gubbarna och dricker kaffe mitt i smeten och det grekiska vardagslivet ser man nästan över allt.
Att åka ut från stan är härligt. Byarna är vackra och naturen oväntat varierad: karga berg, bördiga dalar (har nog aldrig sett så många olivträd som på Karpathos), en betagande pinjeskog mellan Lefkos och Mesoxori (åtminstone det som inte förstördes i förra årets bränder ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kanske till och med jag som är Kreta-tok hamnar på Karpathos en dag (det går ju båt från Kreta).
"Alla Kalimeravägar går till Karpathos" Göran |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är det jag alltid har sagt: var ö sin egen tok
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fast Karpathos verkar ha många "tokar"
![]() Göran |
|
||||
|
||||
![]()
Alla gillar dock inte ön. När jag kom hem berättade en kompis om hur hon berättat för ett par bekanta att jag skulle till Karpathos. Hennes båda bekanta är också Greklandsnördar och hade varit på Karpathos en gång vardera.
När de hörde att jag skulle åka sa de "Stackars henne" ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det kanske är tur att smaken är så olika. Tänk om alla skulle gilla Karpathos. Det skulle bli jätte-exploaterat och den grekiska ö-känslan skulle gå förlorad för alltid. Titta bara på Kos, Kanarieöarna etc...
Göran |
|
||||
|
||||
![]()
Alla öar har sina stammisar, så är det bara. Och det är fantastiskt att Grekland har (minst) en ö för alla.
![]() Jag vet för övrigt Greklandsnördar som älskar Kos och hittar hur mycket Grekland som helst där ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
D e i l i g e bilder, INKFISH
![]() - takk også for trivelige kvelder på Karpathos ![]() Hva JEG lengter mest etter er den "tilstanden" jeg er i ![]() HVER eneste gang jeg er i Hellas innfinner den seg SUMMEN av alt det deilige gir meg en herlig følelse av HARMONI ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Kari, tusen tack detsamma för mycket trevligt sällskap
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|