![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Oj vad det låter härligt. Vi blev båda 2 avtalspensionärer för 3 år sedan, och jag kan bara säga att så fort dessa år har gått. Och man förstår inte hur man hunnit jobba, för man är ju fullt upptagen med allt nu när man är ledig. Men hur mycket pappersarbete är det innan man kan flytta? Vet du var i Rethymnon du ska bo? Vi har varit där varje höst sedan 2004 och i år åker vi ner den 9 sept. Då får vi spana efter dej.
Önskar Dej all Lycka med Ditt nya liv både som pensionär och som grek. Sedan får Du väl tipsa oss andra om allt av värde så vi inte missar nåt när vi kommer ner. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Nejkam!
Visst är det härligt när man undrar hur man hade tid att jobba! ![]() Jag vet inte än var i R jag ska bo, sökande pågår. Var brukar ni bo när ni är där? Det där med pappersarbetet kommer jag att skriva om här när jag vet mer exakt, jag är säker på att många funderar och skulle vilja veta. Jag är just nu mitt uppe i en del av alla papper som ska fixas men det kommer ju att bli en hel hög till när jag kommer ner till Kreta. Biljetten var lättast att fixa ![]() Jag finns kvar på Kalimera sedan också, hojta till när ni åker ner så slipper ni spana! ![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Yanna - som precis bokat enkel flygresa till passionslivet! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Yanna så mysigt det låter . Fast kommer du inte sakna lilla Sverige ?
Ibland kan man undra om flyttfolket kan grekiska eller har vänner där nere eller är lite greksvensk . Det är ju ett jättekliv flytta från Sverige så klart. När jag var på Kreta första gången så kände jag att tänk att få bo här. Men efter andra gången så villle jag ej...hade liksom ändrat mig . Resa dit som turist och sen vända hem till Sverige blev det. Älskar mitt Grekland men inte så mkt så att jag velat bo där för evigt. Är nog för vanlig svensk som stannar kvar fast jag alltid har Grekland i mitt hjärta. " Vanlig " svensk som oftast äter grekmat och lyssnar på grekisk musik och alltid pratar om Grekland +älskar färgen turkos. Kläder som inredning går i turkos ![]() Ja du Yanna lite lite är jag nog avensjuk i allafall på dig . Du får berätta sen hur du har det i paradiset Kreta så klart. Må så gott och hoppas 4 månader bara springer i väg . Grattis ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Vad kul det låter! Stort grattis och lycka till!
Du inspirerar mig - jag kommer efter om sisådär 10 år /Göran |
|
||||
|
||||
![]()
Alla vägar bär till Kreta
![]() |
|
||||
|
||||