|  | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Frågebild 57 - Löst - Byron Bay, Australien 

Var är vi nu?   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Frågebild 57 

Madeira?  /Katitzi   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Ni var väl till Australien härom året, visst var det så? Jag drar till med en gissning att det är därifrån.
		 | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Det är allra längst ut på Kaphalvön, alltså Godahoppsudden. Arne | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Nu hade jag nog tänkt att någon skulle gissa på Bornholm  , men nej.  Elisabet hann först med rätt land och om jag känner dina talanger rätt, så gissar du även namnet på denna kända punkten i detta stora land. Eller någon annan gör kanske? Jag är säker på att fler som varit i Australien har besökt denna punkt!   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Var det rätt? Vad roligt! Faktum är att min första tanke var - inte precis Bornholm men nånstans i Danmark... men sen tänkte jag att havet är nog aldrig så där blått runt Danmark - och då kom jag att tänka på Australien. Men några kända punkter där tror jag inte att jag känner till...
		 | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Nej, tyvärr så har vi inte så vacker färg på havet i Danmark.  Här kommer en ledtrådsbild (förutom att just det att jag ber om namnet på "punkten" väl också är en ledtråd  ):   | 
| 

| |||
| 
 | |||

Aha, det må være Australias østligste punkt. Vet ikke om det har noe eget navn, men det ligger visst ved "Byron Bay". Senast redigerad av mrwalker den 2010-01-31 klockan 18:10. | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Precis! Byron Bay och Cape Byron Lighthouse. Den allra östligaste punkten i Australien. Du är också snabb, mrwalker!   | 
|  | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 |  |