![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Fast nu ligger de illa till. Ekonomin är katastrofal och det känns som det behövs mer än ett under för att kunna reformera samhällssystemet.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Men som vi vet brukar de alltid fixa sig till slut for grekerna iallafall.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Nu på vintern är vi endast 8 fast boende här i byn, men under jul och nyår kom det upp lite folk för att fira helgerna här, med påföljd att även vår lilla komb. affär/taverna öppnades. Vi hade bestämt att nyårsafton skulle tillbringas där och det var även bestämt att rökarna skulle gå ut och röka.(de var endast 2 stycken) Både maken och jag har problem med rök, sedan vår tid med egen restaurang i Sverige där vi ständigt och jämt fick stå ut med eländet. Så på nyårsafton gick vi glada ner till affären/tavernan för att äntligen få tillbringa en kväll med god mat och dryck och kanske lite dans framåt småtimmarna. Men, men besvikna upptäckte vi att det kommit 2 gäster från en grannby som naturligtvis rökte och innehavaren av affär/tavernan kunde förståss inte påpeka att ikväll röker vi inte inne
![]() Yvonne |
|
|||
|
|||
![]()
Grekinnorna ar helt hysteriska nar det galler deras barn, minsta forkylning= sjukhus och antibiotika
Tvattar barnens hader med vatservetter var 5:e min osv......MEN att halla sina sma bebisar i famnen samtidigt som dom bolmar pa en ciggarett e inga problem. Inte heller att dra in barnen pa kafeer som e sa inrokta att en annan far KOL bara av att titta in!!! Lite skit rensar magen men fasiken int ciggen............. Ja ekonomin ar verkligen mer an usel!!!! Har alltid beundrat dessa flitiga greker, men undrar om dom verkligen ska klara upp denna ekonomiska tragedi??? Dom har sig sjalv att skylla just for att dom alltid gor som dom sjalva vill,men jag tror aven att en stor bov i det hela ar EU och EURON. Tror manga europeiska landers situation hade sett battre ut om vi inte gatt pa pahittet EU och speciellt bytet av valuta. Vad sjutton har vi blivit hjalpta av EU??? Och se nu....nu vander dom grekland ryggen!!!!! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Camilla |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|