![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen!
Nu har vi äntligen bestämt oss för att det blir Sifnos.. ! Vi har funderat på Faros, men har förstått att utbudet av tavernor inte är jättestort. Vi vill gärna äta god mat utan att behöva åka i väg om kvällarna (på grund av små barn). Är då Vathy ett bättre alternativ? Och har någon förslag på bra boende? Det verkar vara en lugn plats med fin strand men ändå lite mer att välja på när det gäller tavernor? Vi funderar även på att bo på ett par olika platser så kanske blir det både Vathy och Faros eller någon annan by/stad? På förhand tack för hjälp! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om jag hade rest med yngre barn hade jag absolut valt att bo i Kamares. Där finns ju allt inom räckhåll och en fin, barnvänlig strand dessutom. Faros ligger väldigt off i sammanhanget, tror att ni tröttnar ganska fort på att bo där. Särskilt eftersom det är lågsäsong. Vathy kanske är bättre men av dessa tre är ändå Kamares bäst, i mitt tycke.
Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Håller helt med! Vathy är om möjligt ännu lugnare än Faros.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag hade inte heller valt Vathy. Vi åkte dit för en dag, men åkte efter en halv timme igen, trivdes inte alls där, ingen speciell strand heller trots att det såg fint ut på håll. Åkte till Faros istället, där är väldigt mysigt, men hade valt att bo i Kamares, där är nog lite mer rörelse. Både taxi och hyrbil var billigt där, så ni tar er lätt runt. Tror vi betalade 25 euro i början på juni förra året för en dag. Biluthyrningen ligger precis efter boendet som det skrivits om här. Missa inte den italienska restaurangen(tror där låg 2 sidan om varandra), den jag menar är den första från hamnen. Vi åkte buss upp till Apollonia också ett par kväller, väldigt nära och enkelt, där var väldigt mysigt uppe. Vi hade en son på 2 1/2 år med oss och han trivdes kanon på Sifnos precis som vi..... |
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Att bo på olika platser på Sifnos är lite överkurs, hyr en bil kanske för flera dagar och åk runt lite i stället. Jag kan tänka mej att ni kan få en hyrbil väldigt billigt i lågsäsong. Vi hyrde bil i samma hus som vi bodde men bara en dag. De frågade hur mycket vi ville betala och jag fick bilen för skambudet jag gav. Citat:
Citat:
Vi åt på den första (från hamnen) Italienska restaurangen men Sara (4 månader då) trivdes inte riktigt då det blev många bussar stående längs gatan då en båt kom. Blev väl inte bästa miljön där då. Vi åt Take Away från många restauranger under tiden vi var där, fungerade kanonbra då Sara inte ville åka med ut, jag hämtade maten och så åt vi på altanen. Mvh Janérik |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|