![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Frappe !
Kastrullen du hade skickat i torsdag förra veckan som du sa, ej kommen till mig. ![]() ![]() Så konstigt då att den ej har visat sig ! Hur gör vi nu då ? Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
För benade Posten
![]() ![]() ![]() ![]() Vi får höras av C |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ringde posten nu och problemet var att kastrullen ej gick ner i brevlådan. Vi har en låsbar veckobrevlåda vid husknuten. Posten skickar ut i dag en avi . Får hämta ut på macken senare. Hör av mig när kastrullen är hemma. ![]() ![]() ![]() Bra Frappe , tackar så länge . ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Avin låg i brevlådan som posten lovade i går, jobbade ju kväll och hann ej hämta ut kastrullen. Men i dag kunde jag äka dit till macken och hämta paketet.
Vilken lycka att äntligen få lådan med kastrullen. ![]() Tack snälla frappe för att du höll va du lovade. ![]() Du får en guldstjärna av mig. Så söt liten kastrull ![]() ![]() Nu var det ju så länge sedan så snälla ......Hur lagar jag nu riktigt grekiskt kaffe ? Har redan grekiskt kaffe hemma som jag handlade med mig hem från underbara Skopelos . Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Så här står det i en av mina grekiska kokböcker:
Grekisk sött kaffe 1 liten kopp vatten 1½- 2 tsk socker 1 tsk grekiskt kaffe Häll vatten i en så kallad briki, en liten smal kastrull som kaffet kokas i. Lägg i socker och kaffe. Rör om. Lyft kastrullen från plattan så snart kaffet börjar sjuda, innan det kokar, så att inte skummet försvinner. Grekiskt halvsött kokt kaffe 1 liten kopp vatten 1 tsk socker 1-1½ tsk grekiskt kaffe Sätt kastrullen på plattan. Häll i vatten, socker och kaffe och rör om. Låt koka tills skummet försvinner. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fast har ni gjort det på Zoegas kaffe ? Blir kanske ej samma. Birgitta |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|