![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Birgitta! Vad tråkigt att du är sjuk!
Håller tummarna för dig! Skickar en länk som jag tycker är fin. Hoppas nu att det funkar för jag har aldrig gjort det förut. Njut en liten stund! http://www.youtube.com/watch?v=YIOsIbqpR5s Krya på dig! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så vackert !
Tack min vän, uppskattade verkligen den. Så fint av dig. ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Tänker på dig i dag, Birgitta. Hoppas allt går bra och att du snart är frisk igen!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack !
Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Alla varma krya -på-Dig-hälsningar från Lund, där jag varit hemma ett par dar från jobbet med feber och förkylning....MÅSTE bli bra till nästa fredag! Just nu om en vecka sitter jag med ett glas retsina och en sallad i Rafina i väntan på båten till Tinos.
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag skickar en krya på dig hälsning. Själv är jag sjuk i nu.Du har några dagar på dig nu fram till din resa.Hoppas att du är redan bra, sallad i Rafina låter gott. Deras gröna ... frukt som grönsak smakar så gott där nere. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Se upp för fästingbett !!!
Små otäcka monster som liknar en spindel. Dom kan ställa till det för dig , det fick jag erfara. ![]() Har ni själv drabbats av Borrelia infektion ? Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Japp, hade en för ca 4 år sen....fick äta antibiotika sammanlagt 10 veckor innan det var ok..dessa äckliga små djur
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=ATHANASIA;184109]Japp, hade en för ca 4 år sen....fick äta antibiotika sammanlagt 10 veckor innan det var ok..dessa äckliga små djur
![]() Ok så du hamnade i klorna ! 10 veckor ? Nä men så hemskt, ja dom är inte snälla mot oss. Tog det lång tid sen när du börja känna dig ok ? Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Under förra sommaren genomförde Universitetssjukhuset i Umeå (NUS) ett större borreliaprojekt. Allmänheten ombads lämna in alla fästingar de fann till NUS i och för analys.Levande eller döda. Man ville veta hur stor förekomst av borreliasmittade fästingar det fanns i närområdet.
Ute på Skäret, där vi har vår sommarstuga, där vimlar det av fästingar. Hustrun brukar regelmässigt erhålla fästingbett, oftast på de mest olämpliga ställen... Vi har dock införskaffat en liten mekanisk fästingborttagare som fungerar rent utmärkt. Finnes på närmaste apotek för billig penning. Någon borreliasmitta har dock hittils ej kunnat konstateras på skäret. Det synes däremot i läkarkåren råda delade meningar om nyttan av antibiotikakurer längre än 18 dagar. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Jag fick en antibiotika-kur nu i september, om endast 10 piller
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Känner du dig bra nu ? Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ja då, nu känns det som vanligt igen ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Borrelia,det var inte kul!
jag har plockat på hundarna vi har haft men aldrig haft nån på mig.Jag tycker dom är så jäkla äckliga. Hoppas du blir bra av antibiotikakuren Pia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack för tipset med fästingborttagare . Har handlat 2 , en hemma och en följer med upp till vårt torp.Där bor dom !! Har fått ny omgång igen antibotika, bara den ger effekt nu . Hittar ingen forskning om Borrelia , verkar ej finnas någon om dom hemska monstren. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Ett program på National Geografic igår, eller om det var nån annan sån kanal, handlade om fästingar . De utgör ett jätteproblem i alla världsdelar och för med sig flera olika sjukdomar. Dags att det uppmärksammas lite mer,kanske.
|
|
||||
|
||||
![]()
Borelliainfektion, borreliainfektion ....läkargänget stavar det olika men strunt samma . Det viktigaste är att vi blir fiska , för det är viktigaste här i livet....hälsan.
Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|