Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-10-04, 22:04
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Sv: Önskar inspiration till en speciell resa

Hej,

Att inte resa charter, det trodde jag de flesta här valde att göra, Men det som gör en resa, för mig, är att planera, leta efter intressanta platser, planera om, fortsätta leta på internet...
Hela den processen håller mig vid liv under de gråa kalla månaderna här hemma.
Jag har redan börjat planera nästa sommar

Helomläggning i livet? jo, några gånger , bytt kontinent, studerat på Heltid på gamla dagar, omvärderat min prioteringar här i livet är den senaste stora omdaningen. Hhmm, ok, det blev två

Men för att återgå till resemönstret, om du alltid kört charter o förbokat, satsa på en gammeldags ö-luff, vetja. Inga tider att hålla, inga planer som blir obrytbara, att alltid prova en ny maträtt varje dag, oavsett hur konstigt det än känns med .
Stanna kvar lite längre på ett ställe om det känns bra eller far vidare om det inte känns bra. Prata med en ny person varje dag, fråga vad de tycker om olika ställen, och om det låter intressant, Åk dit, vetja!

Det finns mycket att göra för att uppleva en resa. En kompis till mig sökte alltid upp volontärjobb för en dag eller två varje gång han var ute på resor, han har haft mycket roligt i sina dagar.
Men för mig så är det inte så roligt att precis allt är klart innan jag låser ytterdörren här hemma.

I somras fick jag en present av min arbetsgivare, och där var ju 2 av 3 veckor färdiga, så att säga. Inte riktigt vad jag hade hoppats på, men Paros var ju en riktig höjdare, hade aldrig tänkt på att åka dit själv...

Så jag tror att det viktigaste är att inte göra för detlajerade planer, utan att våga köra lite på känsla.

Lycka till!!

/Grimm
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:02.