![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jeg har ikke selv oplevet det, du har været udefor. Men jeg ved, at det hænder engang imellem... Så du er ikke den eneste med dårlig erfaring. Men det er som du siger, landingsbanen på Skiathos er meget kort, og der er intet pilot og personalet på Skiathos kan gøre.
|
|
||||
|
||||
![]()
Oops! Texten blev lite för stor
![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Mvh Robban |
|
||||
|
||||
![]()
D E T var l i t t av en start på ferien
![]() - selv reiste vi hjem fra Skiathos 7 sept. Vi kom avgårde ca 3 timer forsinket fordi flyet f r a Norge ikke kunne lande pga regnvåt landingsbane, men... d e t var jo ingenting i fhv til deres opplevelse/forsinkelse! Flyet vårt forsøkte å lande to ganger, var nesten nede, men ga opp og fløy til fastlandet for å vente på at banen skulle tørke/ det skulle slutte å regne ...... - siden det stort sett var varslet regn hele den kommende uken var jeg jo spent på h v o r lenge vi kom til å bli ![]() ![]() - men vi ble ytterligere forsinket fordi det hadde begynt å regne igjen... og det kunne være f o r vått til å ta av..... Vi fikk info fra cockpiten om at hvert selskap hadde egne sikkerhetsregler å forholde seg til, og det var tydelig, for mens v i ventet både lettet og landet det SAS fly, vi fløy NOVAIR. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Kari! Det låter lite vanskligt att försöka landa ... att nästan gå ner.
![]() Vi flög även vi med NOVAIR och vår pilot menade på att passagerarnas säkerhet kom i första hand, eftersom bromsarna inte fungerar lika bra vid regnig bana tog han det säkra före det osäkra. Det var samma sak vid start, om planet skulle behöva bromsa av någon anledning. Jag kan tillägga att första veckan hade vi bara två dagar med riktig sol, sen regn, åska och ett litet jordskalv (det sista märkte vi inget av däremot de som bodde några hundra meter från oss). Andra veckan blev något bättre. Lilla sjöborren. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Når det gjelder sikkerhet, så skrev vel ikke jeg at j e g hadde ønsket at Novair også hadde gjort som SAS? - jeg er v e l d i g interessert i at sikkerheten ivaretas jeg ![]() Men med N o v a i r har vi tidligere en gang fått info om tekniske detaljer - detaljer som noen ombord kanskje ville vært veldig glade for å være uvitende om ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var ute för det här med Skiathos landningsbana också, men det var i september förra året. Planet som vi skulle flyga hem med stod parkerat på flygplatsen i Thessaloniki pga att landningsbanan på Skiathos var regnvåt. Det innebar att vi fick vänta ett antal timmar på Skiathos innan vi kom iväg. Så skulle vi då också mellanlanda på Thessaloniki där planet skulle städas och det skulle också lastas på taxfreevaror. När planet landat på Thessalonikis flygplats så hämtades vi av bussar i vanlig ordning. Det var bara det att vi fick aldrig gå ur bussarna för vid terminalen så vände bussarna och körde tillbaka till planet igen. Nya order var att planet var tvunget att gå direkt hem till Landvetter för det skulle sedan gå till Zakynthos eller Lefkada, kommer inte ihåg vilket, och där skulle flygplatsen hunnit stänga för natten innan planet hann dit om det nu inte gick direkt från Thessaloniki.
Det innebar i sin tur att några taxfreevaror till oss passagerare hann man inte heller med att lasta ombord. Men det löste sig istället i efterhand. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi skulle åka hem 22 september 2008 från Lefkas (kom iväg vid ettiden på natten 23/9). Och detta på grund av att planet vi skulle åka med hade haft problem med allt regnade på en annnan ö. Kan ju varit Skiathos då, om det gällde vid landning eller start vet jag inte.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|