![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Oj så billigt ni äter. Mina middagar slutade notan oftast på 12-18 för en person.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jisses! Det gick trots allt att lägga några bilder in, den usla linan till trots.
Tvenne bilder från Fotis taverna Naxos i går kväll samt en bild vi tog nere vid stranden här på Loutsa, på vägen mot Rafina. Ligger i galleriet under kvällenandraoktober Arne och Birgitta Direkt balkongen Peris Hotel 18.30 |
|
||||
|
||||
![]()
Egentligen är det väl inte deras lina som är dålig, de har bara lite för få accesspunkter och lite för tjocka väggar. Där vi bodde så fick jag inte ens upp att det fanns ett trådlöst nätverk i närheten men då jag satte mej vid uteplatsen bredvid entren så fungerade det hur bra som helst.
Det är för övrigt lovat 1-2 dm snö här i helgen men välkomna hem i alla fall. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Lördag morgon 3 Oktober Hotel Peris rum 2.
Slutrapport. Efter en god men tidig middag satte vi oss ned på balkongen att summera denna treveckorsresa. I princip höll vår i förväg fastlagda färdplan till punkt och pricka. Resans första dag hade vi regn när vi till Samos anlände. Därefter oförskämt fint väder hela tiden. Myggen, som Arne inte tål, har vi ej märkt något av, och det var en glädjepunkt. Det flygplansbuller vi befarade här vid Hotel Peris, var under gårdgen intensivt från förmiddagen och fran till tvåtiden på eftermiddagen. Sedan var det tyst hela kvällen och natten. Först i morse dånade stålfåglarna igång igen någon timme. Det kan ha förekommit trafik under natten men att balkongdörrarna stängt ljudet ute. Det är nya förnämliga skjutdörrar av dubbelglas och stål. Vi fick faktiskt en regnskur vid pass halvåtta i morse. Det blev att flytta in balkongbordet en meter så gåvo regnet oss ej mera harm. Frukostbrickan vi fick var suveränt bra för våra önskemål. Lagom av allt. Nu kunna vi dock höra kraftig åska en bit bort. Ska det bli väderomslag nu på självaste hemresedagen?? Det verkar så. Nu regnar det måttligt, men åskan mullrar hela tiden. Hotellägaren ska köra oss till Airport så vi är på plats vid halvelvatiden. Vårt SAS-plan ska lyfta 11.40. Sonen hämtar oss vid Arlanda för transport till villan i Sundbyberg där vi ska tillbringa helgen att umgås med barn och barnbarn inför hemfärden till Umeå måndag morgon. Det ska visst vankas plankstek i afton. En bild från hotellet visande soluppgången i morse lägges in i galleriet under rubriken final3oktober Vi gläds åt att så många kalimeror varit inne att följa våra vedermödor. Alltid skojigt med respons ska ni veta. Arne och Birgitta 09.10 lördag morgon |
|
|||
|
|||
![]()
Och tänka sig, Eva på Patmos Garden kunde inte motstå frestelsen så hon är numera en av oss här i forumet. Patmos Garden, en oas, en underbar plats att bo på och Patmos en helt underbar ö.
Duktiga entreprenörer ska ha beröm och en framskjuten plats ![]() Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tackar för trevlig läsning och målande beskrivningar av platserna ni besökt, önskar er en trevlig höst på de mer nordliga breddgraderna! (eller är det månne redan vinter på G hos er...?)
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Till Arne och Birgitta. Det har i vanlig ordning varit ett (kluvet) nöje att läsa om era öden och äventyr i den Grekiska Arkipelagen... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack ni två! Det har varit ett sant nöje!!!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack, alla ni som följt vår dagbok. Era kommenrarer och frågor har gett oss inspiration till att fortsätta.
När Arne hamrade snabbdagboken rådde lugn och tystnad och då kunde jag i godan ro ägna mig åt min sudoku-bok, inköpt på Patmos. Min Arne skulle med råge platsa in under tråden "Mest udda att ta med sig på resan" ![]() Vi hade sedan en fin helg hos barn och barnbarn i Sumpan. Naturligtvis med besök i härliga Tensta. Nu har vi kommit hem ett till soligt och blåsigt Umeå. Björkarna lyser i sina fantastiska höstfärger. Mor (svärmor) kan återigen få lite mer omsorg. Det gäller nu att börja leta efter billiga flygbiljetter till nästa resa. Jag skulle gärna vilja tillbringa påsken återigen i Grekland. Påsken nästa år infaller samtidigt med vår påsk, det vill säga i början av april. Tack, alla! Hustru Birgitta |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Härligt att veta det om påsken redan nu.....Då måste en ev.påskresa gå till Grekland förstås! Måste fundera ut en lämplig ö ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Birgitta! Snacka om övervikt!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härlig avatar Birgitta! Är den från Naxos?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Inkan! Bilden togs för en vecka sedan på Fotis Taverna vid Agios Prokopios stranden. Vid trädet med dom tre borden. Havet låg spegelblankt. 25 grader varmt i vattnet och samma temperatur i luften.
Oj, vad jag längtar dit igen! Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag tyckte jag kände igen den. Ser helt ljuvligt ut. Det är allt bra långt till nästa gång
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan
Jag vill tacka er båda för era underbara inlägg från den grekiska övärlden. Det har varit ett sant nöje att följa er (både denna gång samt alla andra resebrev och snabbdagböcker). Jag är dock väldigt avundsjuk på er som får åka så här i eftersäsong. Det är en dröm jag har närt länge. Åse (inte missunsam) |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Arne! Det har varit väldigt roligt att följa med på er resa, trots att jag inte läst själv.
![]() Aina |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hvor finner jag alle bilder som arne & co har sendt? Hilsen ouzakia |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|