![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Skall bara komplettera roggas inlägg lite.
Det i ruiner varande hotellet heter eller snarare hette Aptera, en gång ett fint och bra hotell alldeles vid stranden. Idag är det mesta sönderslaget så se upp för glas och spik, om man nu väljer att gå inne på hotellområdet och inte på själva stranden. "ofarliga gubbar" ja inte så säkert. Knarkare har hållit till i de mindre byggnaderna tidigare och gör det kanske fortfarande. Nea Choras tavernor kan varmt rekommenderas om man gillar fisk och här är publiken blandad, många greker åker hit på kvällar och särskilt under helgerna. På torsdagarna är det dessutom marknad på "strandpromenaden" mellan Nea Chora och Chania. lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Kom hem igår efter vår semestervecka på Kreta, Cryssi Akti. Tänkte att jag skulle delge mina erfarenheter av området och vårt hotell Stellina Royal. Vi bodde mycket bra i 2-rumslägenheter längt bort, högst upp. Vi reste en familj på fyra vuxna och två barn två och tre år gamla och man hade gett oss lägenheter bredvid varandra och bäddat klart åt barnen på extrabäddarna i den ena lägenheten och satt in två sulkyn som jag bokat i förväg med Apollo för 150 sek/st. Ingen depositionsavgift krävdes. Sulkyna var enkla men lättkörda och gav oss möjlighet att komma runt lite mer i byn. Sängarna på Stellina Royal var de bästa nånsin i Grekland! Inte stenhårda som de brukar vara! Jag tar alltid med min kudde hemifrån eftersom jag är supernoga med kudden men mitt resesällskap sa att även kuddarna var bra. Köket var hyfsat utrustat, det gick att laga frukost åt hela sällskapet i en lägenhet. Finns riktig kaffebryggare och stekpanna för äggröra. Inte teflon men ändå lättdiskad. Underbart poolområde, lugnt och gott om solstolar. Snyggt och välstädat. Vi åt oftast på Stellina Village, ibland tog vi med till rummet, det gick bra. God mat och bra betjäning. Det finns som påpekats inte så många tavernor i närheten men med två små barn trivdes vi i närområdet. Stranden nedanför hotellet var jättebra, tyvärr var det stora vågor flera dar under veckan men vi kunde simma där några gånger. Småbarnen trivdes hur som helst bäst i poolen. Vägen var inte alls hårt trafikerad, nej. Vi besökte leksaksaffären Jumbo och köpte lite smått och gott och även INKA och Lidl. Jag tycker nog INKA är betydligt större och bättre än Lidl. Men vi handlade ändå mest i vårt närområde, Stellina har en välsorterad Market med öppet från 7.30-22.30 tror jag! Vi är således mycket nöjda med val av hotell och semesterort. Jag tror kanske att vikarna runt Agii Apostoli är lugnare om man vill simma i havet för vid "vår" vik blåste det rakt in. Jag skulle kanske välja det området nästa gång med småbarn men vårt hotell och poolområde var så bra så det uppväger. Mvh Britt, Åland |
|
|||
|
|||
![]()
Kul att ni trivdes! Och visst är det fina sängar på Royal!
Om det är vågor vid ena viken, så kan man finna lugnare strand i viken bredvid, det beror på strömmarna och vindarna. I somras hade vi det kav lugnt just på den strand som du nämner, så det är olika vid olika tidpunkter. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|