![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Fast förresten Arne, du brukar ju inte vara handfallen och många praktiska don brukar du ha i ränseln... Har du ingen liten såg eller yxa som du kan smyga ut med under nattens mörka timmar?
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag använde en stor brödkniv på Gran Canaria år 2000. Vi bodde högt upp och hade en stor palm precis utanför, och det blåste som attan, så palmbladen svepte fram och tillbaka, fram och tillbaka över balkonggolvet. Så jag "friserade" palmen lite, jag tror inte att den mådde dåligt av det...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du ser! Inte ska väl Arne vara sämre
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om det icke anses förmätet vill jag bara meddela att jag i sommarhuset hemma har en motorsåg, en Husqvarna 242 med enorm kapacitet.
Har dock aldrig närt tanken på att densamma medbringa vid resorna till övärlden. Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Men det kanske finns en rese-variant på Clas Ohlson?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Arne vet man aldrig var man har. Det är väl det som är meningen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Så är det kanske med Arne? Och när kommer dagens uppdatering? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad var det jag sa? Den har redan kommit
![]() Arne! Härlig uppdatering. Helt klart låter Fourni värd ett besök. |
|
||||
|
||||
![]()
Extrarapport 22 September. Vi kunde redan vid lunchtid förmärka idag att det var något speciellt i görningen, men vi visste ej vad. Flera tavernor dukade borden med fina vita dukar.
Vid halvtretiden fick så gåtan sin lösning. Vi väcktes ur vår sköna siesta med att sirener från hamnens båtar började tjuta. Så kom då ett följe gående längs vägen förbi vårt boende. Först en liten tös med ett kors, därefter ett par präster samt nästintill hela öns befolkning. På ett bilflak fanns en kista. Alltså var det begravning på gång. Vi reste oss genast upp på altanen när följet drog förbi. Begravningen var snabbt avklarad och när följet kom åter stannade prästen och hans medhjälpare till vid vår balkong att lämna oss fyra bröd. En tradition uppenbarligen. Man får uppleva märkliga händelser här på lilla Fourni. Bilder läggass in i galleriet under fourniextra22september Arne och Birgitta Internetcorner 17.15 |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|