![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Du har ret Elisabet .
|
|
||||
|
||||
![]()
Men gyllengul kunde jag inte stava
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med Elisabet och Mette, stränderna är inte vad jag kallar barnvänliga. Sedan finns det naturligtvis barnfamiljer som uppskattar dem ändå. Skopelos är fantastiskt fint, men jag hade inte åkt dit med små barn som inte är simkunniga.
De stränderna vi var vid var Milia, Hovolo, Panormos och Limonares alla var stenstränder där det snabbt blir djupt. Milia,tycker jag kan jämföras med Apella, de är av samma typ, Milia är också, inte riktigt, men nästan lika fin som Apella. Någonstans på stranden brukar det finnas lite sand, men ofta en bit ifrån vattnet, jag tror tyvärr ändå inte det är vad du söker. På Limonares var det mest sand men stenar vid strandkanten och där var det också stora stenarblock i vattnet som är hala att gå på. Allra längst in/bort vid stranden där var det jättefin sandbotten, tyvärr minns jag inte om det var stenar vid strandkanten vid den delen, men jag tror det. Små treåringar brukar ju inte heller uppskatta, så mycket, att det också är en bit att ta sig till stränderna, antingen med bil eller buss. Senast redigerad av Vilma den 2009-08-16 klockan 11:52. Anledning: slarvig förhandsgranskning |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svaren, lite vad jag misstänkte, men inte önskade
![]() Att det är en bit att åka till stränderna gör inget, han älskar att åka bil och buss. Det blir väl tyvärr att vi får vänta ett par år att åka dit, vi får se.... |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Vi besökte i fjor Skopelos och hade bil en vecka. Hann då med de flersta stränderna men vi fann ingen sandstrand! Stränderna är otroligt vackra med världens renaste vatten, men det beror ju också på att de just är stenstränder. Jag hade inte heller tagit med en så pass liten. Det finns MÅNGA andra öar och stränder som är MYCKET BÄTTRE för en liten parvel. Jag föreslår Lefkos på Karpathos ! Jättehärlig sandstrand med många barn. Thomas P |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|