![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har min stationära som min huvuddator där jag gör mina "storjobb" som bildbehandling, lagrimgsmedia för dessa och mycket annat. Den bärbara är just det.. bärbar. Den kan jag ta med mig runt i lägenheten om jag behöver den på annan plats. Tex lyssna på en ljudbok (som jag lånar via bibliotek) i solen på balkongen, lyssna på musik via spotify, ta med den på div möten, mm.. //Monica S |
|
||||
|
||||
![]()
Många som väljer att ersätta den stationära med en bärbar, har den ständigt inkopplad till vägguttaget. Resultatet blir då att batteriet tar stryk, då det aldrig får ladda ur helt. Med tiden, så kommer laptopen att hänga sig efter en stunds användning. Detta pga av att batteriet försöker ta laddning. Lösning kan vara attt plocka bort batteriet helt och bara köra med sladd, eller att stänga av operativsystemets försök att ladda batteriet. Eller attt köpa ett nytt batteri. Räkna med minst en tusenlapp.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Tack netwolf för den upplysningen. Jag visste bara att man bör motionera batteriet ibland. Men inte att det är av den anledningen. Det jag har märkt att när batteriet är helt urladdat så kan man inte göra ett smack med den bärbara. Inte ens när jag kopplar till elsladden på den. Är då bara att låta den vara ifred och låta den ladda upp sig. Men har man då sin stationära också så är det ingen panik.
//Monica S |
|
|||
|
|||
![]()
En absolut bestämd uppfattning i mina planer om det jag skrev i går, är att jag har noll intresse att verkligen vara bärbar eller mobil på något sätt med det jag tänker köpa. Det har att göra med den "profil" jag är, vad jag använder datorn till och framför allt var jag använder den. Skulle jag behöva jobba i den någon annanstans än på den stationära platsen hemma så har jag även jobbdatorn och den är mycket mer storleks- och utrymmesmässigt lämplig. Hur jag sedan kommer att ha kommande laptop parallellt med den stationära, ja det blir nog en succesiv "avveckling" av stationär med tiden.
Har ännu en hel de funderingar om detta, många här i forumet känner nog igen delar av det redan sagda i tråden. Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På min sedan i Maj månad inhandlade lilla Laptop går det att via batteriikonen i aktivitetsfältet justera hur man vill ha det.
Det går att klicka på ikonen och välja "justera energiegenskaper" Där kan man sålunda välja alternativet att endast använda AC dvs nätsladd. Då frånkopplas batteriet helt. Sedan kan man välja att batteriet ska laddas exv varje fredag eller så. Därmed förmenas problemet vara ur världen. Arne |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|