![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det är inte mycket charter från Sverige, Norge och Danmark!! Dom stora grupperna kommer från England och Irland... i augusti Italien och Grekerna. Min bild av Skiathos i år är att dom har tagit mycket stryk både Hotell ägare och vissa restauranger inte alla men många. Nu har också hög säsongen börjat!!! Dessutom är det mycket sämre båtförbindelse både med fastlandet och närliggande öar..
anders |
|
|||
|
|||
![]()
Kom precis hem från Skiathos... Har inte varit nere under högsesong innan och för min del var det allderles för mycket folk på skiathos nu, för mycket trafik, svårt att få bord/solstol. MEN, jag föreställer mig att det är betydligt färre engelsmän på ön än normalt, England är uppenbarligen hårt drabbat av rådande ekonomiläget...
Gällande "mamma mia effekten" säger de greker jag frågat att det inte är någon skillnad mot innan filmen släpptes. |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg tror ikke Skiatos er så forskjellig fra andre steder.
Jeg var i Chania sist uke, samt Paleochora. Det var godt om lediger rum selv om det så ut til å være mange folk. Inne i Chania var det mange folk på kvelden, men det er det jo alltid! Her i Agios Nikolaos kan du lese i lokalavisen at turisttrafikken er 40% ned, noe som bekreftes av venner i turistbransjen. Tror ikke nedgangen er så stor i vest. I august er det fult her fordi det er gresk sommerferie! Mange buttikker er stengt under sommeren. Flere taverner åpnet aldri. Jeg frykter at antallet taverner kan bli redusert med mins 25% i løpet av året. Alle mine greske venner er pesimistiske og sier at situasjonen er alvorlig. |
|
|||
|
|||
![]()
hej!
Vi far ner den 10 september, för första gången till skiathos 8tror vi9. var ska man bo? Då är väl de inhemska semestrarna över?! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|