Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-07-18, 09:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Första bästa - eller vi hade i alla fall tur med vädret...

Jag tror du har haft otur såvida du inte reser i högsäsong eller så har du kanske helt andra krav än vad jag har. För mig får det gärna vara enkelt. Det som däremot är ett absolut krav är rent och välstädat och jag vill att de byter lakan och handdukar om jag stannar några dagar. Trafiken får inte vara störande, gärna bra utsikt men det är inte alltid ett krav. Jag är nog lagom kräsen. Har besökt Grekland sen slutet av 70-talet så jag är ganska hemtam med grekisk standard. Konstiga tavlor och fula lampor står jag ut med däremot har jag lite svårt för slitna, hårda handdukar som jag faktiskt fick på ett mycket populärt och rekommenderat ställe.

Visst är det trevligt om det är lite stilrent grekiskt både ute och inne som Aegeon på Folegandros men Pension Sunshine i Pythagorion är nog det ulltimata boendet för mig när jag reser ensam. Ett rum mot trädgården där jag kan sitta länge med mina böcker. Väldoftande, nymanglade lakan och en underbar värdinna och allt är nästan som hemma hos en grekisk rar tant.

När jag tänker efter så är det egentligen inte så många gånger jag följt med en rumsraggare så du har antagligen större erfarenhet än mig på det området. Har ofta fått tips från andra som fungerat bra och på Folegandros knatade jag runt bland boendena.

Sämsta boendet har vi haft i Nidri på lefkas i början av 90-talet och augustimånad. Var på sistaminuten chaterresa till Parga där vi bodde bra men dottern som då var i början av tonåren ville åka några dagar till Lefkas. Där var det fullt så vi fick bo enkelt, städa själva och vara glada att vi hade tak över huvudet. Rummet fick vi leta upp själva efter hjälp från en trevlig handlare.

Eva
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:32.