![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Som tur är är ju smaken som baken delad. Jag tyckte verkligen inte om resturanterna i Faros, däremot finns det riiiiktigt bra ställen i Appolonia. Åk dit är mitt råd. Det verkar ju något bakvänt minst sagt att inte säga vad man tycker för att man kanske nästa år tycker det är tvärtom... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Givetvis kan/ska man yttra sin åsikt, men ju färre besök du har gjort på ett ställe, ju större sannolikhet är det att din åsikt är statistikt generellt sett felaktig. Har du då så varmt på fötterna att du kan ge en fullständig analys så låter det märkligt att du har gjort mer än ett besök när du blev så katastrofalt missnöjd efter ditt första besök? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Rickys citat ovan förutsätter att det finns en objektiv sanning. Om jag ser två bilar och säger det är tre bilar så har jag fel och ljuger. Men i fråga om tyckande om t.ex restauranter är det en subjektiv åsikt. Den kan aldrig vara felaktig. Jag har mina åsikter, du har dina och alla andra har sina... och alla är precis lika rätt! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag delar din uppfattning. Tavernorna i Faros var värdelösa när vi var där det var den veckan Anna Lind mördades. En taverna åt vi dock inte på för där var kö. Tror den hette Rock café eller något liknande. Den med den ekologiskt producerade maten hade slagit igen året innan och de andra tavernorna vi provade höll inte måttet. Tror baren Gorgona strax nedanför vårt boende serverade den bästa maten.
Vi åkte iväg för några middagar med andra kalimeravänner och till en av familjerna har mina tankar gått lite extra den här veckan. Birgitta (Brige i forumet) finns inte med oss längre och maken Ulf är ensam kvar. Tände ett ljus för Brige ikväll och tänkte på alla roliga, underfundiga sms och mail vi växlat genom åren. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Så tråkigt att höra! Brige har jag saknat här på Kalimera de senaste åren. Våra vägar möttes mer personligt via sms då vi var på samma Theodorakiskonsert i Dalhalla år för några år sen och sedan fick jag härliga sms från hennes sista (?) Kretaresa för några år sen. Vi pratade även i tel med varandra någon gång , men nu har det varit tyst länge.
Varma tankar skickar jag till hennes familj. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja hon har vuxna barn. Dottern har jag träffat hon var med på första kalimerafesten.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har ju tankarna om /till Brige hamnat i fel tråd ....Kan den flyttas??
Det kanske skulle finnas ett underforum på Kafé Kalimera där vi kan minnas bortgångna medlemmar?? Lissi |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|