Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-16, 18:54
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Platanias och Geraniotis

Första nätterna vaknar man och är domnad på både armar och axlar... men man vänjer sig. Och så kan man ta filtar/överkast som finns i lägenheten och lägga under lakanet, det hjälper lite.
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 20:39
storkis storkis är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Vi låg på en anläggning som hette Lambrinos i Platanias för några veckor sedan. Jag måste säga, att både jag och min man är känsliga för just hårda sängar, men vi tyckte inte att det var farligt alls, eller så vande sig ryggarna väldigt snabbt. Däremot exakt en vecka efter hemkomst, fick jag ett ordentligt ryggskott. Då hade vi legat på landet hemma hos mina föräldrar, men det är en annan historia.
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 21:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Vi som älskar hårda sängar njuter varenda natt i Grekland

Vad gäller personal på bussarna så kan det väl kanske bara vara så att de gör sitt jobb rakt av, känner inget behov av att prata och vara trevliga

Jag tror att det i mycket är så att som man själv bemöter personalen så blir man också själv bemött.

Visst händer det väl att städerskor glömmer att man ska ha ny handduk en viss dag, men hemma byter vi inte flera gånger i veckan heller och säger man vänligt till att man vill ha en ny uppsättning så har jag aldrig fått nej... Nya lakan efter 3-4 dagar tackar vi alltid nej till om vi bara bor en vecka,, helt onödigt ur miljösynpunkt, vi byter inte 2 ggr i veckan hemma heller.

Jag tycker att det som är en del av tjusningen med att åka till Grekland är just att det INTE är som hemma och förväntar mig inte vår svenska hotellstandard på grekiska hotell även om vi t ex i Aten ofta betalar mer än hemma. Frukost i Grekland är väl f ö oftast kaffe/te vitt bröd och marmelad och om man har tur ett hårdkokt ägg?? Det är det man oftast betalar för när det står att frukost är inkluderad.

..och juggan: Har Du ev klagomål på hotellets personal ska Du nog inte tro att DU ska lära upp dem, ta det med researrangören istället. Åk ned med glatt humör och ta allt med ett leende i stället så blir Din semester mycket trevligare

Lissi

ps Vem har väl nånsin haft en kyl på rummet som haft vad vi kallar kyla och som inte låter som ett tröskverk?? -inte vi i alla fall och det hör också till. Vi drar ur sladden på nätterna om vi tycker det låter för mycket.

Senast redigerad av Lissi den 2009-07-16 klockan 21:16. Anledning: tillägg Ps
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 21:41
juggan juggan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

haha, det är väl klart min resa kommer bli magisk =) fem pågar sol och bad god mat och lite fest kan inte bli annat än succé. Och om jag mot förmodan kommer behöva klaga skall jag ta det med den personen jag känner det lämpligast. 29 dagar kvar
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:35.