![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Min dotter blev stoppad av en kontrollant precis när hon flyttat till Aten. Hon hade biljett men hade av misstag inte stämplat den på rätt sätt. En tant på bussen med kassen full av bröd viftade argt till kontrollanterna och sa att de skulle sluta trakassera studenterna och de unga. När kontrollanterna såg att min dotter blev ledsen försökte de bjuda henne på cigaretter och förklarade snällt hur det fungerade på bussarna vilket hon inte riktigt hade förstått då.
Jag tyckte också att det var ett lite underligt system då när jag besökte henne. På biljetten stod det att det var övergång men det gällde inte i verkligheten på den tiden. Typisk grekisk ineffektivitet sa en av mina grekiska vänner. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har vid ett tillfälle sett när en busskontrollant kollade alla resenärernas färdbiljetter på X-96-an från Flygplatsen och ned till Pireus. Tvenne danska tjejer hade sina prydligt inhandlade biljetter i näven, men de hade missat att stämpla sagda biljetter i den orange maskinen ombord på bussen.
Inga böner hjälpte. Tjejerna fick vardera böta 50€ för ogiltiga färdbevis. Och betänk, detta var för fem år sedan. Säkerligen har bötesbeloppet höjts till det dubbla minst nu år 2009! Arne |
|
|||
|
|||
![]()
jag vet att min fråga var korkad och förstår att du reagerar,,vet ohså att jag väl på plats aldrig hade kunnat med att uppge fel ålder på barnen
men det var för oss en prischock att kolla båtpriser då förra året båda barnen gick som barn,,jag är ärlig människa och ångrar att jag ställde denna dumma fråga |
|
|||
|
|||
![]()
Det finns en del som uppger de har med sig en baby, fast babyn är fyllda 2 år, som är baby-gränsen på flyg. Ibland får de med sig det på incheck, ibland inte. Där kan man verkligen snacka om att det blir skillnad i pris.
|
|
|||
|
|||
![]()
Mange underlige berettelser her, så mange rare folk dere forteller om! Men jeg føler meg svært så trygg på at Kalimeras medlemmer har høy moral. Iallfall når det gjelder dette temaet
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Ingen fara fortsatt trevlig sommar
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|