Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Admiralas hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-13, 15:43
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Er det virkelig ingen som reagerer på dette?

Min dotter blev stoppad av en kontrollant precis när hon flyttat till Aten. Hon hade biljett men hade av misstag inte stämplat den på rätt sätt. En tant på bussen med kassen full av bröd viftade argt till kontrollanterna och sa att de skulle sluta trakassera studenterna och de unga. När kontrollanterna såg att min dotter blev ledsen försökte de bjuda henne på cigaretter och förklarade snällt hur det fungerade på bussarna vilket hon inte riktigt hade förstått då.

Jag tyckte också att det var ett lite underligt system då när jag besökte henne. På biljetten stod det att det var övergång men det gällde inte i verkligheten på den tiden. Typisk grekisk ineffektivitet sa en av mina grekiska vänner.

Eva
Gammal 2009-07-13, 15:57
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vi har vid ett tillfälle sett när en busskontrollant kollade alla resenärernas färdbiljetter på X-96-an från Flygplatsen och ned till Pireus. Tvenne danska tjejer hade sina prydligt inhandlade biljetter i näven, men de hade missat att stämpla sagda biljetter i den orange maskinen ombord på bussen.

Inga böner hjälpte. Tjejerna fick vardera böta 50€ för ogiltiga färdbevis.
Och betänk, detta var för fem år sedan. Säkerligen har bötesbeloppet höjts till det dubbla minst nu år 2009!

Arne
Gammal 2009-07-13, 17:55
clarafina clarafina är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

jag vet att min fråga var korkad och förstår att du reagerar,,vet ohså att jag väl på plats aldrig hade kunnat med att uppge fel ålder på barnen
men det var för oss en prischock att kolla båtpriser då förra året båda barnen gick som barn,,jag är ärlig människa och ångrar att jag ställde denna dumma fråga
Gammal 2009-07-13, 18:38
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Det finns en del som uppger de har med sig en baby, fast babyn är fyllda 2 år, som är baby-gränsen på flyg. Ibland får de med sig det på incheck, ibland inte. Där kan man verkligen snacka om att det blir skillnad i pris.
Gammal 2009-07-13, 22:13
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Mange underlige berettelser her, så mange rare folk dere forteller om! Men jeg føler meg svært så trygg på at Kalimeras medlemmer har høy moral. Iallfall når det gjelder dette temaet

Citat:
Ursprungligen postat av clarafina Visa inlägg
jag vet att min fråga var korkad och förstår att du reagerar,,vet ohså att jag väl på plats aldrig hade kunnat med att uppge fel ålder på barnen
men det var för oss en prischock att kolla båtpriser då förra året båda barnen gick som barn,,jag är ärlig människa och ångrar att jag ställde denna dumma fråga
Håper du ikke føler jeg hang deg ut, jeg ble bare så opprørt da jeg leste innlegget ditt. Jeg er sikker på at når du er i Hellas så oppgir du barnas egentlige alder, og jeg skjønner godt at det er bittert å betale full pris når det bare er noen måneder siden barnets fødselsdag. Men igjen: Unnskyld hvis jeg gjorde det ubehagelig for deg!
Gammal 2009-07-14, 12:09
clarafina clarafina är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Ingen fara fortsatt trevlig sommar

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:58.