![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vill du börja på en fin liten ö med vuxet och trevligt kvällsliv är Chora på Folegandros ett mycket bra alternativ. Där träffade jag många trevliga människor och samtidigt som det är mycket grekiskt är stämningen också lite internationell med människor från alla världens hörn. Mycket god grekisk husmankost finns här. Även Sifnos är ett bra alternativ och naturligtvis Amorgos.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Folegandros gillade vi mycket när vi var där för ett par veckor sedan. Ön är liten.Bra med bussar, badbåtar. Passade oss iallafall. Vi träffade många trevliga och intressanta människor från olika länder.
|
|
|||
|
|||
![]()
Avis, varför får inte jag såna "presenter" av min arbetsgivare!
![]() En fundering. Båtförbindelserna kan göra det lite lurigt att ta sig över till Paros/Naxos från andra öar i arkipelagen. Du skulle inte kunna boka om så att du har nätterna på naxos först, dvs direkt dit från Aten. Sen kan du "luffa runt" lite i småkykladerna och sedan avsluta på Paros. Jag tror det skulle kunna bli rätt sjyst. Alternativt tar du Blue star direkt från Aten till tex Amorgos, och sedan jobbar dig tillbaka till Naxos via småkykladerna. Du kan ju förstås också börja med Folegandros eller Sifnos, men det går bara båtar 1-2 ggr i veckan mellan tex Sifnos och paros så det måste matcha. Bara ett förslag, du har ju hur många alternativ somhelst egentligen... Ps. rätt editering, man reser aldrig "ensam". Möjligen själv. (*känga* åt forumdelen med det namnet) |
|
||||
|
||||
![]()
Hej,
Tack för alla Svar! Folegandros tycks vara en gemensam nämnare i svaren, så den ön skall jag titta lite närmare på. Angående färjeförbindelser, så har jag sett att det finns förbindelser på de datum jag behöver, så det är ett bekymmer mindre! Finns det något rederi man skall undvika? Det verkar som om de flesta har relativt nya fartygsflottor så det känns ju ganska bra, men som sagt: yta är inte allt här i livet. /Grimm |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|