![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har satt det i system sedan jag en gång glömde att lägga i allt i påse,, och eftersom det gick bra då... så har jag fortsatt. Meddelar på lördag hur det går i morgon vid incheckningen- jag tänker inte packa i påse. // Helén Senast redigerad av Hellen den 2009-07-02 klockan 23:08. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror dig! Men så får det inte vara. Jag trodde jag var "busig" som har satt i system att strunta packa läppstiftet i påse, men en hel necessär. Kan du inte fråga vad som gäller (eller nej, då måste du kanske packa om). Men fråga om du "åker fast"!
//Outi |
|
||||
|
||||
![]()
Och jag som trodde att de följde bestämmelserna stenhårt om det här med vätska. Där ser man vad som slinker igenom. Det låter inte särskilt förtroendeingivande egentligen...
![]() Man kanske skulle testa nästa gång om det går att ta igenom en vattenflaska kanske då. Annars har jag alltid en tom flaska med mig som jag sedan fyller på efter kontrollen. Är det varmt vill jag alltid ha min vattenflaska med mig.. fylld med vanligt kranvatten.. ![]() //Monica S |
|
||||
|
||||
![]()
OBS! Det finns inga behållare som rymmer mer än 100ml i min packning, på den biten håller de stenhårt, jag hade av misstag en body lotion i handväskan (finns säkert flera tjejer här om förstår att man inte alltid har full koll på vad som finns i väskan) den fick inte följa med.
Det jag struntar i är att packa i det i plastpåsarna, det är ju inte underligt att det är köer till säkerhetsskontrollen, ![]() // Helén- som till vadags är rätt så laglydig ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ingen kommentar varken på Arlanda eller Aten.
Jo- högst upp i ryggsäcken låg det böcker, den för ovanlighetens skull skojfriske kontollanten villa titta på dem för att se om han kunde godkänna vår semesterlitteratur ![]() Glömde fråga honom vad han missstänkte att det var, om han inte såg att det var böcker? // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Säkerhetsreglerna finns ju där av en anledning. På gott och på ont. Sedan kan man konstatera att hur de följs är någon form av dagsnotering...! Och väldigt beroende på vilken flygplats man flyger ifrån.
Jag tror det var 2006 jag hade fått totalt hjänssläpp och hade 1,5 Liter hemkörd Tsigoudia i handbagaget, en enlitesburk med kapris i vätska, PLUS en 5 Liters Bag-in-box (!) med mitt favve vita vin som Stelios slängde på mig precis när jag skulle åka... ![]() Jag blev naturligvis stoppad i säkerhetskontrollen. Men killen luktade i vattenflaskan med Tsigoudia tittade på vinet och kaprisen och frågade: You like Greece...? ![]() ![]() Så de här kontrollerna fungerar ju väldigt bra... Det var faktiskt först när jag kom hem som jag själv reagerade... Året efter tog de 2 tändare ur handbagaget på Kastrup när jag skulle flyga ner... Jag hade 4 tändare med men fick bara behålla två... Det är tydligen farligt att en person har fyra tändare när alla passagerare kan ha med två per person.... Så de här reglerna fungerar väl.... Så där.... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Peter skrev:"Jag tror det var 2006 jag hade fått totalt hjänssläpp och hade 1,5 Liter hemkörd Tsigoudia i handbagaget, en enlitesburk med kapris i vätska, PLUS en 5 Liters Bag-in-box (!) med mitt favve vita vin som Stelios slängde på mig precis när jag skulle åka... "
(Hur citerar man någon?) Dessa regler med vätskor tror jag infördes i slutet av 2006. Vi fick vin från Naxos (Pension Sofi) i 2 st 1 1/2 liters flaskor som vi hade i handbagaget, detta var 2003. På flygplatsen öppnade de den ena flaskan, luktade och bara skakade på huvudet... //Outi |
|
|||
|
|||
![]()
Jag gör precis som du Hellen, fungerar utmärkt.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|