![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara så att myggen gillar vissa personer bättre än andra - därav skiftar upplevelsen av om det är lite respektive mycket mygg?
När jag och min "snart blivande man" är i Grekland ser jag ut som jag skulle ha vattkoppor och han har inte ett bett! Trots att vi sover i samma rum! ![]() Skulle olyckan - läs myggen - vara framme och man inte har "afterbite" till hands så funkar det med ouzo! Antar att viljan, om man vill slösa dessa droppar utvärtes, varierar men det river gott på betten och stillar klådan. ![]() Sedan kan man ju gardera med invärtes förtäring för att vara på säkra sidan! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ruby - skonad ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() För det kan väl inte vara så simpelt att de väljer den som har det bästa blodet för deras överlevnad.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Är det möjligen så att järnvärdet eller något liknande värde spelar in? Ruby - anemisk |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin - diabetiker och myggfavorit... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() EN sak vet jag i alla fall och det är att om man har ätit vitlök dagen innan så sticker de INTE. Å då menar jag med gadden, inte med vingarnas hjälp ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[EN sak vet jag i alla fall och det är att om man har ätit vitlök dagen innan så sticker de INTE. Å då menar jag med gadden, inte med vingarnas hjälp
![]() Obs om båda i sällskapet ätit vitlök biter de den som kommer längst söderifrån ![]() ![]() VSB Vilket skulle bevisas och oxå har bevisats i helgen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Fast när jag tänker efter så beror det nog på att det var sensomarmygg. De är inte så kinkiga ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() === Det finns hundratals olika arter av myggor i Sverige och ungefär 40 arter som sticks. Det är honorna som suger blod, eftersom de behöver näring åt äggen de bär. Hanarna nöjer sig med växtsafter. Myggor har ett extremt välutvecklat luktsinne. På långt avstånd känner de koloxiden som människor och djur andas ut. Olika människor utsöndrar olika ämnen, något som kan förklara att vissa människor oftare blir "myggbitna" än andra. === Källa: http://allergi.nu/allergi/myggor/ Ruby |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Den som är otränad bildar bara lite mjölksyra, men väldigt fort - och eftersom mjölksyra är smärtsam redan i små mängder så gör det fortare ont i musklerna. Att myggen inte biter mig skulle med andra ord kunna bero på att jag är extremt otränad.... och inte luktar mjölksyra ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men som jag har fattat det är du inte alls otränad, så ditt resonemang håller ändå inte. ![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Resten av diskussionen tror jag vi tar över en kopp te nån dag ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Dessutom ska jag iväg på grekiska nu, så jag har inte tid att "vandra på internet" mer... ![]() Ruby |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|