![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Dette er en interessant tråd! Tror ikke den vil dø ut så fort!
Før vi går videre, skal vi ikke lage noen deffinisjoner, det som manglet i den første tråden! Noe som er viktig: Tidspunkt, Morgen, frokost, Lunch. Kveld, Så kommer beliggenheten inn, om det ligger direkt på stranden kan mann eventuelt tolerere shorts, bar overkropp har jeg sett 2 ganger på 16 år her i Agios Nikolaos, det får men ikke ha i byens hovedgate heller! Toppløse damer , dvs med bara bröst har jeg bare set ett fåtall ganger på 16 år i gater og butikker. Dette selv om det utenfor strandtavernaen , på bystranden er fult opp med barbröstade damer så tar de på seg BH på tavernaen! Det interessante her i Agios Nikolaos er at vi har anløp hver dag av kruiceliners. Dette puplikummet skiller seg klart ut da de går ut til lunchtider fult "dresset" opp som vi ville være på kvelden" Selv går jeg aldri i shorts! Vi som bor her undviker solen! Definisjonen går altså på det jeg skrv ovenfor. Har noen andre kriterier? |
|
|||
|
|||
![]()
Det förstår jag och håller med om. Min utgångspunkt har varit när man bor i, lever i och äter i Chora eller annan större by.
Men det finns naturligtvis många ställen, mindre öar och byar, där det jag kallar "normen" inte gäller. Och där faller ju hela mitt resonemang! ![]() ![]() Men Arne. Var det inte du som för många år sedan skrev ett inlägg om en tysk kvinna (?) som satt med bar överkropp på en strandtaverna och lyckades lägga brösten i maten...? Oaktat vem det var som skrev det var denne inte helt förtjust över upplevelsen... Och där hade nog även jag tappat aptiten.... Peter |
|
||||
|
||||
![]()
De senaste åren när jag rest med min dotter så har vi gått ut mycket tidigare på kvällen än vad jag kanske gör om jag reser ensam. Känner mig ibland lite för uppklädd kl 7. Full makeup, klänning, högklackat...Många greker åker från stranden då eller senare
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Även om jag är av Norrländskt ursprung så skulle jag aldrig kunna bli bäst,snyggast,renast och bäst på att arbeta...ledsen men så är sanningen..Min sanning är att jag brukar platsa på ALLA restauranger utan att nån frågar varifrån jag kommer..
![]() Senast redigerad av Athanasia den 2009-06-30 klockan 21:44. Anledning: La till.. |
|
|||
|
|||
![]()
Min ryggsäck innehåller alltid minst två par högklackade skor, långbyxor och tre aftonklänningar
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
För mig är långbyxor varma kläder, speciellt i Grekland!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Citat från min resedagbok lördag 18 juli 2009:
Notering till Kalimer från O´Fotis taverna i Agios Prokopios, Naxos Haha. Så här kan greker klä sig på taverna en sen lördagkväll - två äldre herrar i sällskapet bär enkla sportshorts varav den ena är skjortlös men rikligt med hår på både mage och bröst. Det är en enkel familjetaverna med god grekisk mat, trevlig personal men utan perfekt service - maten kommer in lite då och då som det faller sig. Det smakar gott och vi störs inte det minsta av håriga bröst och ben, men jag får mig ett gott skratt med tanke på Kalimera-debatten. Aina som inte har några bildbevis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Även om Gorgona är en vanlig grekisk taverna upplever jag den som stor och med relativt mycket gäster. Man i mitt sällskap skulle definitivt få ta på sig tröja till shortsen.
![]() Däremot har jag på andra öar besökt en del mycket små, enkla strandtavernor med några få bord vid vattenkanten där bar överkropp kan vara ok på herrar. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Men visst har man kunnat tolka inläggen i den andra tavernatråden som att grekerna alltid klär upp sig till middag. Tror inte att jag är ensam om att ha fått den uppfattningen. // Helén |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|