Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-13, 20:50
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Saknaden...

Håller med dig HenricG...Jag har en lapp med citatet "Livet är det som pågår medan du är upptagen med annat" i min plånbok som jag tar fram då och då... Bara som en påminnelse om att det är fint att drömma sig bort ibland, men att jag ska komma ihåg att ta vara på livet här och nu.
Svara med citat
Gammal 2009-06-13, 22:20
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Jag brukar säga att det sämsta med att resa är att när man kommer hem så vill man ju bara åka igen ,direkt.
Det kan vara riktigt jobbigt, en otrolig längtan! För mig klingar det av efter ett tag och man mår bra av alla sköna minnen,istället.Fast visst finns det alltid en längtan till Grekland därinne!
För mig handlar det inte om att jag vill flytta för jag trivs bra här.Här har jag familj,vänner och ett arbete som ger mig mycket.Jag skulle sakna det för mycket.
Jag tar ofta en morgonpromenad och när jag ser mig omkring särskilt nu på vår och försommar så tänker jag ofta att det kan inte vara mycket vackrare än så här!
Vi har en sommarstuga och lika fantastiskt underbart som det kan vara att vara där,lika otroligt trist kan det vara ,när man gått där i regn,regn,regn. Så skulle det nog vara för mig att flytta?
Så är det för mig,men varför inte testa om du lockas av det
Svara med citat
Gammal 2009-06-14, 13:43
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Outi Visa inlägg
Håller med dig HenricG...Jag har en lapp med citatet "Livet är det som pågår medan du är upptagen med annat" i min plånbok som jag tar fram då och då... Bara som en påminnelse om att det är fint att drömma sig bort ibland, men att jag ska komma ihåg att ta vara på livet här och nu.
Har också en lapp på anslagstavlan i köket sen 25 år. Där står:

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"

Man får försöka ta vara på dagen här och nu, även om det känns tungt ibland. Och längtan till Grekland finns ju där att förgylla vardagen med.

17 dagar kvar till paradiset!!

Senast redigerad av Katitzi den 2009-06-14 klockan 13:49.
Svara med citat
Gammal 2009-06-14, 22:33
SaraH SaraH är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Det är mycket klokt ni skriver. Man ska njuta av vardagen men ibland kan man fundera över att man jobbar för mycket och njuter för lite av livet. Men just Grekland ger mig hela tiden en önskar om mer och jag vill bara tillbaka hela tiden. Men därifrån till att flytta är steget långt. Kanske bara ska vara en dröm..
Svara med citat
Gammal 2009-06-14, 23:13
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Och inte tror jag, eller hoppas menar jag, att någon bara går och längtar efter nästa resa, om så skulle vara fallet -sök hjälp!
Men visst längtar man ibland iväg, ju närmare avresedagen det kommer ju mer längtar jag.
Helén- med 19 dagar kvar innan fötterna står på Grekisk mark igen
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:12.