![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack så jätte mycket för restaurang bedömningarna!! Vilken bra ide´!
![]() ![]() ![]() Daga |
|
|||
|
|||
![]()
Tack så himla mycket för tipsen blir kul att kanske testa dem när vi åker ner nu på torsdag, Marika Suites, Platanias.
Men hade nog viljat ha några tips på riktigt kassa ställen (även om gondola inte var så hett) som man inte vill förstöra semestern på. Någon som har riktigt kassa ställen i området ? |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror det är bra att det inte tipsas om "kassa" ställen... Smaken är SÅ olika och det vore inte rättvist om man bojkottade restauranger på så lösa grunder tycker jag... JAG kanske tycker den är kass av olika orsaker, men en annan tycker den är jättebra och går ofta dit...En bra tumregel är att de restauranger som alltid har lite folk är kanske inga höjdare och då går vi inte in....Ser man att det alltid är fullt och att det också finns många greker där så är antagligen restaurangen bra..Konstigare är det nog inte..
Men det är min högst personliga åsikt... Vi provar friskt olika restauranger när vi är i Grekland och har sällan andras rekommendationer med oss...Är det någon som många talat om som bra och om det passar oss äter vi där, men mer än en gång har vi haft en helt annan åsikt ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller med föregående talare. Och kan samtidigt meddela att vi råkade aldrig ut för några riktigt kassa ställen när vi var i Platanias 2007. Det kanske inte finns några sådana där..
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror nog att det finns bra och dåliga ställen i Platanias också ..(ta bara rest. enplo i chania)...
så jag tycker att det är bra att lyfta de som någon tycker faktiskt är bra!!Sedan är ju smaken naturligtvis delad... men det kan ju vara bra med lite tips, så att man inte träffar på de absoluta bottennappen..../daga Senast redigerad av daga den 2009-06-10 klockan 18:24. Anledning: felstavning |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
..det sa jag inte var fel.....( om det är mitt inlägg Du syftar på ) det var att sätta ut namn på "riktigt kassa ställen" som kändes lite hårt då som sagt det kan slå så fel då smaken är så olika.... ![]() Falet med "En Plo" är lite annorlunda då det var en slags bedrägeri med notan/priserna. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipsen! Jag åker till Platanias i slutet av juli och kommer verkligen att försöka prova de restauranger ni tipsade om. Tyvärr ska jag bara vara där en vecka (hade helst velat haft två, men plånboken tål inte alltför hårda ansträngningar
![]() Tack! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
i första inlägget så är detta våra erfarenheter och det kanske finns någon som vill ha tips, alla är vi olika. Vi själva testar nya ställen varje dag och lyssnar sällan till tips. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker att era bedömningar är väldigt sansade och genomtänkta....Ni har verkligen bemödat er om att vara seriösa. Jättebra!
Jag menade helt generellt att ha en tråd med "Kassa restauranger" eller liknande. Jag kanske tolkade ett av inläggen fel. (Inte ert alltså)Det var alls inte riktat mot er!! Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
The olive tree - Platanias (mot Agia Marina)
Vi delade på en Bruchetta för €4 till förrätt och tog varsin stek, hon en vitlöksstek och han en pepparstek, för €17 styck. Mat 4/5 Bruchettan var mycket god med tomater, fetaost och oliver. När man fick in steken tillsammans med en bakad potatis, en klick ris, ärtor, rödbetor och broccoli så kändes det lite men man blev väldigt mätt. Hennes kött beställdes "well done" och det fick konsekvensen att köttet var något bränt i kanterna, detta drog ner betyget. Miljö 4/5 Fin restaurang precis vid havet men det kan fortfarande vara bättre stolar/bord och andra ting. För en femma krävs det mycket. Service 4/5 Bra service, dem kändes något förvirrade ibland (verkar inte ha koll på vilka bordsnummer som vilka bord har) men det fixade dem snabbt och det blev aldrig några fel utan osäkerheten var det enda som syntes. Beställde två Bruchettas men servitören rekomenderade oss att dela på en, vilket visade sig vara tillräckligt. Restaurangen var rekomenderad av Apollo, skulle nog inte besökt restaurangen annars. Den ligger några meter ner från huvudvägen mot havet. Totalt 12/15 |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|