![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack Henric för att du tog dig tid att svara!
Vet du på ett ungefär hur många mil det är till Elafonissi? Såg en bild på stranden och det verkar underbart. Jag har bara varit i Athen och några öar i Kykladerna så det ska bli fantastiskt kul att uppleva kreta. Vi åker dit 24 september. Visst borde det fortfarande vara varmt på kvällarna? Finns det andra orter som är värda att besöka? Vet inte om man kanske ska bo i Platanias några nätter och sedan flytta på sig.....det kanske ger sig när man är där, beror ju lite på vilket boende man får tag i också. Åh, jag längtar efter den Grekiska maten ![]() Ha det gott! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Vem gör inte det! Som tur är sitter vi också på en trevlig kretensisk taverna om en månad! ![]() Ivi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Från Platanias till Elafonissos är det ca 7 mil.
lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Kom hem från Platanias i söndags. Jag kan rekomendera rest. Drosia. God mat och dryck, och ett mycket trevligt bemötande. Vad sägs om Lammkotletter 8 euro, och en halv liter retsina 2 euro!
![]() ![]() Av en grekiska fick jag tipset om en rest. i Kolimbara som heter Keratás. Kan det vara den som HenricG menar? Mvh. lilla sjöborren. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är fullt möjligt att det var den. Det var vår vän på Kreta som tog med oss dit, och grekerna kan väl sina ställen. Ska kolla upp stället i Platanias när vi kommer ner. Lammkotletter längtar jag efter! En vecka kvar nu...
|
|
|||
|
|||
![]()
Om ni är i Platanias kan jag varmt rekommendera Mylos Taverna.
Den ligger nere på stranden. Dock inte att ta fel på Mylos Barn som ligger inne i byn och är väldigt fin. Mittemot den går man ner en liten gata ner till stranden. God mat , bra bemötande,. Och vettiga priser. Jag är där varje år. Prata med ägaren Manolis och hälsa från Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Blir spännande att prova dessa restauranger!
Henric - Hoppas du får en härlig resa!! |
|
|||
|
|||
![]()
Någon som skulle kunna förklara lite närmare vart resturangen Drosia ligger? Tänkte jag skulle testa den detta året
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
tavernan længst upp i gamla stan heter vigli. rekomenderas varmt...
![]() till drosia hittar du lætt om det ær den jag besøkt ett par gånger. promenera førbi mylos ta kerata.som ligger en liten bit bort från mitten av centrum,(mot maleme hållet) strax bakom byggnaden upp till vænster en liten bit upp på en væg, till høger hittar du drosia. mylos har godare mat men ær snæppet dyrare. ni hittar sækert er egen favorit før det finns många mycket bra restauranger i platanias. ha det så gott....myssa... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|