![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jättekul att att läsa om ditt äventyr
![]() // Helén som har 24,7°C i skuggan i skrivande stund, snart badbart även här hemma ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Imorgon blir det premiärdopp! Ska på rundtur med nyfunnen vän, och ska passa på att bada
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ha det så gott på vårat kära Naxos, vi kommer i september och då slinker vi säkert in. njut av alla härliga människor som finns och som kommer till Naxos. bästa hälsningar
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla du! Ni är välkomna in på en drink, vi öppnar klockan 18 under högsäsongen!
|
|
|||
|
|||
![]()
Blev det nåt premiärdopp?? Hur var badtempen? Arne 5 år väntar SÅ på att få dyka och simma i havet... och mamman och pappan längtar efter solen och en kall Mythos. Vi ses säkert nån dag!
|
|
||||
|
||||
![]()
Japp! I fredags, på Prokopios! Vågorna var rätt höga så det blev lite strömt, men det var inte så kallt som jag hade trott. Temperaturen vågar jag inte gissa mig på...
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
HAR DU RINGT HEM OCH KOLLAT HUR DET ÄR MED KATTERNA????
![]() ![]() Här i Svedala utanför Malmö var det nästan 25 grader idag.... Vem behöver Grekland med Ouzo, Retsina, Amstel, Saganaki, Kotoupola al Forno, Choriatiki...... Avundsjuk? Vem? JAG!???? ![]() Tänk på att det är en VÄLDIGT stor skillnad mellan att stå framför och bakom baren.... Jag har varit på båda sidor... ![]() Tänk på att du är mycket mer utsatt när du står bakom baren och har ett helt annat ansvar och agera därefter. Och då menar jag inte allmänt utan hur du ska agera som person. Lycka till med jobbet. Och var försiktig. |
|
||||
|
||||
![]()
HAHAHA! Jadå, de mår bra! Förlåt att jag inte skrivit om dem
![]() Citat:
![]() Citat:
Jag har förstått detta nu, man är VÄLDIGT utsatt. Särskilt nu när det knappt finns några turister och det är ett ENORMT överskott på killar. Vanligtvis skulle jag inte klaga, men nu är jag på "fel" sida baren och blir utfrågad om både det ena och det andra. Men jag markerar när enough is enough. Tyvärr kan man ju inte "smita undan" in i köket eller liknande här på Rocks, så man får försöka ignorera men på ett bra sätt. Vilket inte är helt lätt... |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Veronica!
Vi ska till eastwest och äta nu (gubben fyller 41 idag) och sen kanske vi kikar förbi hos dig om vi hittar dit! ![]() Vi bor i Prokopios hos Vaggelis, men har hyrt cyklar idag, så det blir till att cykla hem på nattkröken förbi alla mozzzkitozzz (jösses vilka moln det är på vägen mellan flygplatsen och havet!). Köper nog en scarf ikväll så vi slipper dem i munnen (enligt Vaggelis så är de inte blodsugande). ![]() Hoppas vi ses! Mariell & Stefan Naxos är ju helt ljuvligt nu!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad kul att få följa dina äventyr på Naxos och lycka till med jobbet!
Suget efter Naxos bara ökar och ökar när jag läser om dina eskapader, härligt! Var ligger OTR??? Vi måste ju komma och besöka baren (anländer Naxos 28/6) Jag lovar att beställa GT eller öl eller nåt annat enkelt, ![]() ![]() K-Linnet och jag kommer och barhänger......... Vi ses! Paphianna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nu ska jag till stranden! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Temperaturen liknar nu högsommar. Varmt som attan och man behöver inte kura ihop sig i kofta på kvällen längre. Vattnet är dock fortfarande kallt, men uppfriskande efter man legat och pressat i solen en stund. Nu märks det att det börjar lacka mot högsäsong; svenskarna invaderar ön! Citat:
![]() Citat:
![]() Nu är jag helt död och ska gå hem och sova. Planen var att dega på stranden men jag pallar inte... Måste samla energi för fredag och lördag då det blir en del folk i baren! På söndag, ev måndag, sticker jag över till Amorgos några dagar. Ser verkligen fram emot detta! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Katter kan ju protestera mot allt möjligt. När de är vana med balkong kan det vara en anledning. En annan vanlig anledning är om inte lådan sköts perfekt. Då kan de pinka, märkligt nog ofta i sängen, som protest. Litet utvik. Det mest utstuderade jag hört om katters bestraffning var när en god vän hade bråkat med en av sina katter. Som straff sket katten i hans nya svindyra Italienska loafers.... ![]() Att ha en katt är som att ha en liten hund med Touretts och ADHD samtidigt och på en ständig överdos av Extacy. Att ha två är som att ha en Circus hemma dygnet runt. Eller som man också kan säga: Vem behöver TV...? ![]() ![]() Hoppas reservmatte kan näta in balkongen så att "bebbarna" kan komma ut igen. Jag har faktiskt just nu en dialog med Gunnebo om just kattnät. Mina två gossar "bor" på den inglasade balkongen när det är varmt. Men jag ska näta in den andra angränsande också så de får mer frisk luft. Jag har uppåt 12 m2 balkong totalt... ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Hälsa Torget i Katapola. För det är väl dit du ska? Har du vägarna förbi Pizzeria Erato, bort till höger i hamnen mot Elenis? I så fall hälsa Andreas från mig att jag ska skicka några DVDer som jag lovade. De kommer vartefter på något sätt... Jag är inte det MINSTA avundsjuk och bara marginellt missundsam... ![]() ![]() Får se om jag drar ner till Tinos i höst. Att byta kök och åka till Grekland samma år är dock lite påfrestande i plånboken. Men bankerna ska leva de också... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hälsa Amorgos från oss, och ha det så himla gott! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kände att jag behövde lite semester
![]() Roligt att folk där känner igen mig, trots att jag bara brukar stanna en vecka i juni varje år. Gamla vita vovven på "The Corner" lever ännu, jag trodde han skulle ha kastat in handduken vid det här laget. Annars var det sig likt i Katapola, med undantaget att baren på hörnet vid "torget" numera är en snack-bar och ingen "vanlig" bar. Lite synd, eftersom det inte direkt kryllar av barer i Katapola. Men nu är jag "hemma" igen i verkligheten, eller vad man ska kalla det. Tyvärr är inte vädret något vidare för tillfället. Det blåser och är lite småruggigt, fast solen skiner. Igår när vi kom från Amorgos vid niosnåret på morgonen var det molnigt och regnet hängde i luften. På Amorgos regnade det ca 15 minuter, sen var det växlande molnighet, vilket det brukar vara för det mesta när jag är där. Nu ska jag traska hem och handtvätta lite, eftersom tvätterierna här tar 7 euro för en påse tvätt och då får man det tillbaka blött och får torka det själv... man blir ruinerad. Ha det gott hemma i Svedala! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det blåser rätt häftigt ser jag på web cameran som är från st georges beach. Kommer kanske om 14 dagar, inte bokat nåt än, men ligger och kollar.
Maritha ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén- som med intresse följer ditt liiv på Naxos, Veronica. |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det otroligt! Han låg och sov utanför tavernan varje morgon jag gick till bagaren nu i april. Blev förvånad varje gång jag så honom.
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu jobbar jag mina sista två dagar på On The Rocks! Imorgon blir min stora final, så kanske jag ska dra till med en karaoke? På fredag börjar jag jobba på Tha Katso, ett café/bar som ligger bredvid Scirocco på torget. Där kommer jag jobba som servitris på kvällen och sedan framåt natten bakom baren ihop med en annan tjej.
En svensk familj kom till Rocks i fredags; det visade sig att de var medlemmar här på Kalimera. Tyvärr minns jag inte deras alias ![]() ![]() Vädermässigt så är det nu högsommar! Igår natt var det smällhett och folk gick och badade fast det var kolmörkt ute. Här kommer en liten bild från min surfspot på Sottovento. Hoppas ni inte blir avis, ni som sitter instängda på kontor och surfar ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja ok då. Jag är avis...
![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|