Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-26, 20:41
Sissi
Gäst

Standard Sv: Resa med större barn på båtluff- ny på detta

Tack för alla svar som ni gett mig.
Har en del frågor jag grunnat på och jag har läst lite men får inte klämm på det ändå.

Vad är lämpligt att betala för en taxi från flygplatsen på Santorini till Fira eller hamnen? Hur långt är det från Fira ner till själva hamnen där färjan går ifrån? Har fått för mig att Fira ligger ovanför själva hamnen- har jag fel?
Ska finnas nån linbana eller nåt som transporterar folk... ? Kan ju vara kul att testa ( om man inte blir ruinerad förstås) eller kan man ta sina ben och promenera till hamnen? Kan ju vara skönt efter att ha suttit på plan några timmar.

Hittar jag färjebiljetterna i Fira eller hamnen eller är jag helt ute och cyklar med alltihopa?
Såg nån adress på Blue Stars hemsida som skulle ligga i Fira för att köpa biljett.

Ursäkta om jag ställer gröngöling frågor men som jag brukar säga till ungarna: Frågar man inte får man inga svar!

Ha en trevlig afton//Sissi
Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 22:05
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Sissi Visa inlägg
Ska finnas nån linbana eller nåt som transporterar folk... ? Kan ju vara kul att testa ( om man inte blir ruinerad förstås) eller kan man ta sina ben och promenera till hamnen? Kan ju vara skönt efter att ha suttit på plan några timmar.
Linbanan går inte till den hamn som färjan går från, den går till hamnen för kryssningsbåtarna. Det finns för övrigt ingen större risk att du kommer till fel hamn då du ska åka med färja.
Hur mycket linbanan kostar har jag ingen aning om.
Citat:
Ursprungligen postat av Sissi Visa inlägg

Hittar jag färjebiljetterna i Fira eller hamnen eller är jag helt ute och cyklar med alltihopa?
Färjebiljetter hittas nog både i Fira och nere vid hamnen, kan vara vettigt att köpa dem så snabbt som möjligt i Fira så det inte blir fullt medan ni yrar runt och tittar i butikerna. (risken för det är inte stor men ska man ha otur så...)

Klippte bort de frågor jag inte kunde svara på.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 07:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Gissningsvis borde en taxiresa den sträckan kosta högst 20 euro men om det gäller på Santorini är oklart. Jag har åkt taxi mellan Fira och Perivolos och det kostade 10 euro. Förra året betalade vi 40 euro för en taxiresa på Lesbos där ressträckan var ca 5 mil.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 10:36
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Taxi från flygplatsen till Fira kostade 15 €, 2007.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:14.