![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för era upplysningar, det känns tryggt ! /MIM
|
|
|||
|
|||
![]()
Suck, ännu en bit av traditionella Karpathos går förlorad när den vägen blev "förstörd" :-) Nåja, säkert trevligare för lokalbefolkningen med ordentlig väg, men som turist skulle jag ha föredragit att den gamla vägen bevarats
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Stefu..
"Suckar" med dig också, egentligen föredrar vi sjö-turen, men bor man i Lefkos by behöver man inte vara i Pigadia vid sju-tiden på morgonen och det blir sen hemkomst. Kanske detta fungerar bättre när det nu finns en "väg", Vi må pröve ? Hälsn. MIM |
|
||||
|
||||
![]()
Jag undrar hur det kommer att påverka byn. Det var många som åkte dit med båt, men nu när man kan åka när som helst kommer det säkert bli ännu fler som åker dit, på gott, och på ont.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag fick också en fundering i augusti när jag var där. Tog ju båten och bussen dit.
Det var ju begravning i byn och jag tyckte att det var väldigt många bilar där nere som bussen brukar stanna och längst vägarna neråt. Tyckte inte att det kändes trevligt med så många bilar där ![]() Själv kommer jag nog ta sjövägen även i fortsättningen ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Skulle kunna tro att det varit trevligare för byborna när turisterna bussades in en viss tid på dygnet och de sedan fick vara mestadels ifred resten av dygnet :-)
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|