Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-05, 18:45
MariellM MariellM är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Sv: Hinner vi med flyget hem?

Det låter intressant även för oss!
Vi kommer från Naxos den 9 maj och ska hem med flyg den 10 maj. Har hotel Peris öppet redan då? Eller är det kanske inte så smidigt att ta sig från Pireaus till Peris? Vi slipper gärna krångla med tunnelbana/buss när vi ska till flyget ovana resenärer som vi är... Lissi, du får gärna skriva ner telnr till hotellet!
Svara med citat
Gammal 2009-04-11, 15:47
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av MariellM Visa inlägg
Vi kommer från Naxos den 9 maj och ska hem med flyg den 10 maj. Har hotel Peris öppet redan då? Eller är det kanske inte så smidigt att ta sig från Pireaus till Peris?
Troligtvis har Peris precis öppnat då, men jag vet inte säkert. Sedan är det lite knöligt att ta sig från Pireus och dit. Hotellet ligger på andra sidan flygplatsen så det tar nog minst 1,5 - 2 timmar med bussbyte osv. Det bästa för er är att åka in till Rafina i stället. Peris ligger ca 15 min från Rafina! Och det går minst lika många förbindelser från Naxos till Rafina som till Pireus. Mycket smidigare alltså!

Lissi vältrar sig just nu i sol och Saganaki på Cypern. Har hon inte skickat dig ett meddelande så kontakta henne via PM så hjälper hon dig säkert.
Svara med citat
Gammal 2009-04-11, 23:35
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Det bästa för er är att åka in till Rafina i stället. Peris ligger ca 15 min från Rafina! Och det går minst lika många förbindelser från Naxos till Rafina som till Pireus.
Nja, tyvärr så är det ju inte så i början på maj. Från Paros går det bra med båtar till Rafina men inte från Naxos. Sedan är det väl ingen omöjlighet att först åka till Paros och sedan därifrån ta en båt till Rafina heller. I dagsläget finns en snabbåt kl 11.00 från Paros till Rafina, kunde fungera ganska bra, den är framme 13.55.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-04-13, 17:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Lissi vältrar sig just nu i sol och Saganaki på Cypern. Har hon inte skickat dig ett meddelande så kontakta henne via PM så hjälper hon dig säkert.
Har just vältrat mig klart..Skickade PM innan jag åkte...

Jag tror Peris har öppet året om faktiskt, men är inte säker.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-04-13, 23:55

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Har just vältrat mig klart..Skickade PM innan jag åkte...

Jag tror Peris har öppet året om faktiskt, men är inte säker.

Lissi

TUSEN TACK för hjälpen!!

Hälsn. Mariell & Stefan som snart vältrar oss i massor av saker på Naxos!
Svara med citat
Gammal 2009-04-14, 10:04

Just ja... de från Peris Hotel sa att vi kunde ta buss X96 från Piraeus till flygplatsen när vi kom med båten, så plockar de upp oss där. Inga byten alltså, men kanske en ganska lång bussfärd... Men å andra sidan är det skönare att ha bussresan gjord dagen innan och slippa stressa på morgonen innan flyget går.

Tycker Hotel Peris verkar vara ett jättebra alternativ om man vill ta det lugnt sista dygnet på semestern!

80 EUR kostar det för en natt dubbelrum den 9 maj, inkl frukost och hämtning/lämning vid flygplatsen.

Hälsn. Mariell
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.