![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Stockholm contra Östermalm!! Intressant utgångspunkt för fortsatt argumentation.
Östermalmshallen är dock enligt mitt förmenande en pärla!!! Under studietiden hade jag mig härbärge just intill Hallen, på Sibyllegatan. Botaniserade flera gånger i veckan i denna underbart vackra hall. Att det sedan av pekunniära skäl medförde att jag under helgerna nödgades arbeta extra som hamnschåare i frihamnen för att få fason på ekonomin, det är en annan historia från sextiotalet.... Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Håller helt med. Jag är där inte ofta (lämnar nästan aldrig Söder), men gillar att strosa runt och titta på folk, och på alla läckerheter.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I Hötorgshallen finns "Osthörnan",som drivs av Theo(andra gen.Grek).Gå dit och hälsa från Malin,så kanske du får very special price...
|
|
|||
|
|||
![]()
Nä, varför skulle man det?? Södermalm har allt!!
![]() Lissi-som är uppvuxen där på en tvärgata till Ringvägen alldeles vid Eriksdalslunden |
|
||||
|
||||
![]()
Havre? Råg? Gräs? Vicker? Vete?
|
|
|||
|
|||
![]()
HAVREGATAN 8
![]() Du kan Ditt Södermalm märker jag.. Lissi |
|
|||
|
|||
![]() "Fotografering på Djurgården, promenader vid Hellasgården mm." Ibland gör du ju utflykter runt om i och utanför stan...... ![]() Ja jag är ju Uppsalabo men har jobbat i nästan 25 år i Stockholm. Uppskattar Norrmalm och Vasastan mycket, har aldrig tid att ta mig ner ända till Södermalm men där finns ju en del intressant. Särskilt grekkrogarna men jag känner bara till dem efter vad andra har berättat. Förutom Faros förvisso men det kan vi hålla för oss själva, Janne ![]() ![]() Hasse (extremt mycket off-topic här) ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bästa osten kommer väl från Västerbotten:-)
|
|
||||
|
||||
![]()
Möllans ost i Malmö, Bengtssons i Lund och Winjnas på Kungsholmen i all sin ära, den allra bästa osten hittar man på Lynhjems i Helsingør, det vet jag , för jag har bara 20 min dit med båt, och eftersom jag får min inkomst därifrån, smiter jag in en gång i veckan och kollar, deras Brie smakar gudomligt och ta ett glas Naoussa från Kreta därtill så smakar det mmmmmmm.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ska man frossa i ost får man här bege sig till Ystad. Här finns en bra ostbutik i källaren vid torget. kan varmt rekommenderas.
//Chras |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|